بهره‌مندی بیش از 2 میلیون و 500 هزار دانش‌آموز متوسطه اول و دوم از «درس‌هایی از قرآن»
کد خبر: 3846722
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۴
مسیب‌زاده بیان کرد:

بهره‌مندی بیش از 2 میلیون و 500 هزار دانش‌آموز متوسطه اول و دوم از «درس‌هایی از قرآن»

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ در آیین افتتاحیه بیست و هشتمین دوره مسابقات درس‌هایی از قرآن از بهره‌مندی بیش از 2 میلیون و 500 هزار دانش‌آموز متوسطه اول و دوم از این برنامه خبر داده شد.

بهره‌مندی بیش از 2 میلیون و 500 هزار دانش‌آموز متوسطه اول و دوم از «درس‌هایی از قرآن»به گزارش ایکنا؛ همایش افتتاحیه بیست وهشتمین دوره مسابقات درس‌هایی از قرآن صبح امروز، 10 مهرماه با حضور حجت‌الاسلام محسن قرائتی، معلم و مفسر قرآن کریم و محمدرضا مسیب‌زاده، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش و دیگر مسئولان این وزارتخانه، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان‌ها و نهاد‌های قرآنی و دانش‌آموزان دختر و پسر برگزیده مدارس شهر تهران و شهرستان‌های این استان و مسئولان مؤسسه ترویج فرهنگ قرآنی همراه با تجلیل از برگزیدگان مرحله بیست و هفتم این دوره از مسابقات در سالن شیخ صدوق آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد.  

محمدرضا مسیب‌زاده، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: برنامه درس‌هایی از قرآن توسط صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران از حدود 40 سال پیش، همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی هر هفته برگزار و پخش می‌شود، یعنی قریب به 2 هزار و 500 برنامه تلویزیونی در قالب 100 هزار دقیقه برنامه در طول این 40 سال پخش شد.

وی ادامه داد: 27 سال پیش، تعدادی از عزیزان دلسوز در اداره‌کل آموزش و پرورش منطقه 12 تهران برنامه درس‌هایی از قرآن تلویزیون را به صورت سؤالات هفتگی استخراج کرده و دراختیار دانش آموزان قرار دادند و از آنها خواستند تا پس از مشاهده برنامه درس‌هایی از قرآن استاد قرائتی به این سؤالات پاسخ دهند.

مسیب‌زاده اضافه کرد: پس از جمع‌آوری پاسخنامه‌ها، به قید قرعه برگزیدگان را معرفی می‌کردند و این کار پس از انجام در منطقه 12 آموزش و پرورش به دیگر مناطق آموزش و پرورش شهر تهران نیز سرایت کرد و اجرا شد و بعد در دیگر استان‌ها اجرا شد.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: در حال حاضر بیش از 2 میلیون و 500 هزار نفر از دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم هر ساله در درس‌هایی از قرآن شرکت می‌کنند و جای تشکر دارد از مسئولان موسسه ترویج فرهنگ قرآنی که یکی از فعالیت‌های اثرگذار و ماندگار و مداوم حوزه قرآن را فراهم کردند و ما هم در آموزش و پرورش به برنامه کمک می‌کنیم.

حسن ختام این مراسم، حاضران در سالن و همچنین دانش‌آموزان برگزیده با حجت‌الاسلام قرائتی عکس‌های یادگاری گرفته وجوایزی نیز به آنها اهدا شد.


انتهای پیام
captcha