بازسازی و توسعه عتبات یکی از خروجی‌های همایش اربعین باشد
کد خبر: 3846882
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۸

بازسازی و توسعه عتبات یکی از خروجی‌های همایش اربعین باشد

گروه اجتماعی - رئیس ستاد بازسازی عتبات گیلان یکی از خروجی‌های مهم همایش اربعین را بحث بازسازی و توسعه عتبات عالیات عراق دانست و گفت: ایران سه پروژه مهم در عتبات عالیات دارد که شامل تکمیل صحن حضرت فاطمه زهرا(س)، احداث صحن عقیله بنی‌هاشم و ترفیع حرم امام حسین(ع) است.

به گزارش ایکنا از گیلان، غلامرضا عباسپور، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان گیلان امروز،‌ 10 مهرماه در جمع خبرنگاران،‌ با بیان اینکه در اربعین امسال برای همه شهرستان‌های گیلان موکب پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: امسال به واسطه حذف روادید کشور عراق احتمال افزایش تعداد زائران وجود دارد و لذا تعداد موکب‌های گیلان را افزایش دادیم.

وی تعداد موکب‌های گیلانی اربعین سال گذشته را 11 موکب دانست و افزود: زیرساخت‌های لازم در کشور عراق از هم‌اکنون فراهم شده و آماده اعزام موکب‌های گیلان هستیم.

رئیس ستاد بازسازی عتبات گیلان مرز مهران را مرز خروج زائران گیلانی دانست و تصریح کرد: موکب شهرستان‌های رودسر و املش در مرز مهران برپا خواهد شد. شهرستان‌های شرق گیلان نیز مسئولیت موکب نجف اشرف را بر عهده دارند.

عباسپور از برپایی موکب‌های شهرستان رشت و شهرستان‌های غرب گیلان در کربلا خبر داد و متذکر شد: موکب‌های گیلان در کشور عراق از 17 مهرماه برپا خواهد شد.

وی با بیان اینکه موکب آستارا در سال گذشته از 12 هزار زائر قفقازی اربعین پذیرایی کرد، گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود 15 هزار زائر قفقازی اربعین داشته باشیم. این زائران در موکب آستارا اسکان و پذیرایی می‌شوند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات گیلان از برپایی ایستگاه‌های صلواتی در تالش، منطقه امامزاده هاشم رشت و لوشان جهت پذیرایی از زوار خارجی خبر داد و خاطرنشان کرد: مرز شلمچه برای خروج زائران خارجی اربعین تعیین شده است.

وی همچنین از استقرار تیم‌های پزشکی در همه موکب‌های گیلان خبر داد و اضافه کرد: هر موکب دو روحانی دارد که به فعالیت‌های دینی، فرهنگی و تبلیغی می‌پردازند و به سوالات شرعی پاسخ می‌دهند.

عباسپور با بیان اینکه هر موکب آمادگی اسکان و پذیرایی سه وعده سه هزار نفر را دارد، اظهار کرد: همه هزینه‌های موکب‌ها از محل نذورات مردمی بوده و حتی یک ریال هم از اعتبارات دولتی استفاده نمی‌شود لذا مردم می‌توانند کمک‌های نقدی خود به موکب‌های استان را به شماره حساب 3333500079 نزد شعبه شهرداری رشت بانک ملت واریز کنند.

وی با اشاره به اعزام کاروان «خدام‌العتره» شهرداری رشت به کربلا، یادآور شد: در هر موکب گیلان 10 خادم شهرداری خواهد بود و به نظافت پسماندهای اطراف موکب خواهند پرداخت.

رئیس ستاد بازسازی عتبات گیلان یکی از خروجی‌های مهم همایش اربعین را بحث بازسازی عتبات عالیات عراق دانست و گفت: ایران سه پروژه مهم در عتبات عالیات دارد که شامل تکمیل صحن حضرت فاطمه زهرا(س) با زیربنای 230 هزار مترمربع در نجف اشرف، احداث صحن عقیله بنی‌هاشم در کربلا و ترفیع حرم امام حسین(ع) است لذا اهمیت بازسازی و توسعه عتبات در اربعین مد نظر قرار گیرد.

انتهای پیام

انتهای پیام
captcha