وظیفه سیستم مالیاتی در تامین هزینه های کشور سنگین است
کد خبر: 3846962
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۴

وظیفه سیستم مالیاتی در تامین هزینه های کشور سنگین است

گروه اجتماعی-مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی گفت: وظیفه سیستم مالیاتی در تامین هزینه های کشور سنگین بوده و مانع تراشی های موجود بر سر راه فروش نفت، وظیفه سازمان مالیاتی برای جبران کسری بودجه را سنگین کرده است.

وظیفه سیستم مالیاتی در تامین هزینه های کشور سنگین است

به گزارش خبرگزاری ایکنا آذربایجان غربی، حسن کوماسی، مدیر کل امور مالیاتی آذربایجان غربی، در جلسه با کارکنان مالیاتی مرکز ارومیه که با هدف بررسی عملکرد و برنامه ریزی جهت تامین و تحقق درآمد های مالیاتی در 6 ماهه دوم سال 98 برگزارشد، بر هم افزایی و کار تیمی برای تحقق اهداف پیش بینی شده تاکید کرد .

 وی با بیان اینکه در 6 ماهه نخست سال رشد 38 درصدی وصولی مالیات در استان آذربایجان غربی را شاهد بودیم، افزود: در این مدت توانسته ایم 84 درصد از درآمدهای پیش بینی شده در استان را محقق کنیم.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی با اشاره به مانع تراشی های موجود بر سر راه فروش نفت در سطح بین الملل  و وظیفه سنگین سازمان مالیاتی برای جبران کسری بودجه گفت: سازمان مالیاتی در خط مقدم جبهه جنگ اقتصادی قرار دارد.

کوماسی در ادامه رویکرد موجود برای وصول معوقات کارت های بازرگانی را مثبت ارزیابی و بیان کرد: عزم جزم سران قوا برای مبارزه با فرار مالیاتی و تعامل و همراهی مجموعه دستگاه های ذیربط، موجب شده که رویه و رویکرد نسبت به وصول معوقات کارت های بازرگانی اجاره ای که قبلا لاوصول تلقی می شد، تغییر مثبت پیدا بکند.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی تصریح کرد: میزان معوقات مربوط به کارت های بازرگانی در استان 2000 میلیارد تومان البته بدون احتساب جرایم است.

وی همچنین به مهلت تعیین شده برای بخشودگی 100 درصدی جرایم قابل بخشش مالیاتی تا پایان مهر ماه 1398 اشاره کرد و افزود: باید از تمام ابزارهای اطلاع رسانی و تبلیغی برای این موضوع بهره گرفت.

 

انتهای پیام

انتهای پیام
captcha