مروری بر فعالیت‌های سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور
کد خبر: 3846985
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۳

مروری بر فعالیت‌های سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور

گروه فعالیت‌های قرآنی- رئیس سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور در دیدار با امام جمعه زاهدان، عمده فعالیت‌های این سازمان فرهنگی و قرآنی را تشریح کرد.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، سیدمحمدجواد شوشتری، رئیس سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور ظهر امروز، پنجشنبه 11 مهرماه در دیدار با امام جمعه زاهدان گفت: سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور دارای 8 زیرمجموعه است؛ یکی از این زیرمجموعه‌ها مرکز رشد و شکوفایی فناوری‏‌ها و هنر قرآنی است که در حقیقت یک مرکز رشد تخصصی با تمرکز بر توسعه کسب‏ و کارهای قرآنی، دینی و فرهنگی است.

وی ادامه داد: مرکز رشد فناوری‏‌ها و هنر قرآنی از استارتاپ‌ها در حوزه‌های مختلف دینی و فرهنگی از جمله مد و لباس اسلامی، کسب‌ و کار حلال و تولید بازی‌های رایانه‌ای با محتوای اسلامی حمایت می‌کند تا بتوانند وارد بازار شوند.

رئیس سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور بیان کرد: مرکز رشد فناوری‏‌ها و هنر قرآنی در واقع مجموعه‏‌ای است تحت مدیریت متخصصان حرفه‌ای که با ارائه خدمات حمایتی پیوسته و قابل دسترسی و ارائه مشاور‌ه‌های لازم، زمینه ایجاد و رشد کسب‏ و کارهای قرآنی و فرهنگی را مهیا می‏‌کند.

وی افزود: مرکز مشاوره قرآنی از دیگر زیرمجموعه‌های سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور است؛ در این مرکز یک مدل جدید را برای مربیان طراحی کرده‌ایم که مشاوره از حالت انفرادی خارج شده و چندگانه باشد، به این صورت که بحث سیر مطالعاتی مطرح شود، اینکه فرد مشاوره گیرنده چه فیلم‌هایی ببیند، چه سخنرانی‌هایی گوش کند، یا اگر مورد یک کودک است چه بازی‌هایی نیاز دارد. این طرح در حال حاضر برای مربیان تمرین می‌شود و هنوز برای عموم مردم اجرا نشده است.

شوشتری اظهار کرد: مرکز آموزش ما نیز از دیگر زیرمجموعه‌هاست که تمرکز آن بر نهادینه کردن سبک زندگی اسلامی است؛ به عنوان مثال 600 نفر از بانوان «جلسه‌ای» را شش ماه تحت آموزش قرار دادیم؛ بانوانی که طیف آن گسترده بوده و از بانویی با تحصیلات پنجم ابتدایی تا بانوی دارای مدرک دکترا را شامل می‌شد؛ بانوانی که حتی روخوانی قرآن را بلد نبودند، اما دامنه نفوذ آنان بالاست. این بانوان را شناسایی کرده، آموزش دادیم و در پایان مدرک اعطا شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه برخی مهدکودک‌های قرآنی استاندارد نیستند و ممکن است در آینده و در درازمدت، کودک را از قرآن دور کنند، افزود: طراحی مهدکودک قرآنی استاندارد نیز از دیگر فعالیت‌های این سازمان است.

مدیرعامل خبرگزاری بین‌المللی قرآن بیان کرد: در این سازمان یک مرکز آموزشی وجود دارد که بحث تربیت معلم قرآن دانشجویان را دنبال می‌کند. تاکنون در عرض چهار سال، تعداد 45 دوره ویژه دانشجویان و با حضور اساتید مطرح کشوری برگزار شده و طی آن، دانشجویان علاوه بر فراگیری روخوانی، روان‌خوانی و تجوید قرآن، با فنون و مهارت تدریس نیز آشنا می‌شوند.

وی به تأسیس خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) در سال 82 به‌عنوان نخستین و بزرگترین خبرگزاری تخصصی قرآن‌کریم در جهان اسلام اشاره کرد و افزود: در گذشته این خبرگزاری به 42 زبان زنده دنیا خبر منتشر می‌کرد، اما در حال حاضر به‌دلیل مشکلات مالی، به 19 زبان خبر ارسال می‌شود. تمرکز ما در این خبرگزاری بر قرآن و عترت و سبک زندگی است، اما برای حوزه‌هایی مانند مقاومت نیز کارهای ویژه‌ای صورت می‌گیرد.

شوشتری عنوان کرد: مرکز فعالیت‌های قرآنی دانشجویی نیز از دیگر زیرمجموعه‌های سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور است که بحث برگزاری مسابقات قرآنی در سطح ملی و بین‌المللی را دنبال می‌کند؛ تاکنون 6 دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان (بصورت 2 سال یک‌بار) برگزار شده است.

مروری بر فعالیت‌های سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور

انتهای پیام
captcha