آمادگی استان اردبیل برای استقبال از زائران خارجی اربعین
کد خبر: 3847006
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۱

آمادگی استان اردبیل برای استقبال از زائران خارجی اربعین

گروه اجتماعی- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از آمادگی استان اردبیل برای استقبال از زائران خارجی اربعین خبر داد و گفت: امسال برای جابه‌جایی زائران اربعین حسینی ۴۰۰ دستگاه اتوبوس در نظر گرفته شده است.

آمادگی استان اردبیل برای استقبال از زائران خارجی اربعینبه گزارش ایکنا از اردبیل، علی رحمتی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل، ظهر امروز، ۱۱ مهرماه در جلسه کمیته حمل و نقل سوخت و هماهنگی اعزام زائران اربعین حسینی در اردبیل اظهار کرد: طرح ویژه خدمات راهداری از ۱۷ مهرماه آغاز و تا ۳ آبان‌ماه ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه امسال برای جابه‌جایی زائران اربعین حسینی ۴۰۰ دستگاه اتوبوس در نظر گرفته شده است، گفت: ۷۵ درصد ناوگان‌های اتوبوسی استان در ایام اربعین حسینی در مرز‌های خروجی زائران اردبیلی را جابه‌جا خواهند کرد.

رحمتی با اشاره به اینکه امسال هیچ گونه افزایشی در نرخ کرایه‌ها نخواهیم داشت از اعمال نظارت‌های ویژه بر عملکرد شرکت‌های مسافری و ناوگان‌ها خبر داد و تصریح کرد: تمامی مجتمع‌های خدماتی رفاهی وبین راهی آماده ارائه خدمات به زوار حسینی بوده و ناوگان‌ها نیز از نظرمسائل ایمنی و فنی مورد بررسی ویژه قرار گرفته اند.

مسئول کمیته حمل و نقل ستاد اربعین حسینی استان اردبیل مرز خروجی برای برگشت زائران استان اردبیل را مرز خسروی برشمرد و اظهار کرد: زائرانی که با اتوبوس‌ها قرارداد رفت و برگشت دارند امکان سوار کردن آن‌ها در نقاط مرزی نخواهد بود چرا که این زائران در مرحله اول از طریق ناوگان‌های حمل ونقل داخلی از مرز به کرمانشاه منتقل شده و از کرمانشاه به استان‌های مربوطه مراجعه خواهند کرد.

رحمتی از آمادگی راهدارخانه‌های استان برای استقبال از زائران حسینی خبر داد و گفت: از تاریخ ۲۴ تا ۲۹ مهرماه تمامی ناوگان‌های اتوبوسی استان بین مرکز استان و مرز‌های مشخص شده تردد خواهند کرد.

وی از مردم خواست کسانی که در این ایام قصد مسافرت به سایر شهر‌ها را دارند سفر خود را برای بعد از سوم آبان ماه موکول کرده ویا از طریق سواری و مینی بوس‌های بین شهری سفر کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل تصریح کرد:۱۵۰ زائر اربعین حسینی اتباع خارجی در قالب ۳ دستگاه اتوبوس وارد پایانه مرزی بیله سوار شدند که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده از زائران حوزه قفقاز، روسیه، گرجستان و جمهوری آذربایجان در نمازخانه بزرگ اهل بیت(ع) پایانه مرزی بیله‌سوار استقبال و پذیرائی می‌شود.

رحمتی افزود: طبق پیش‌بینی‌های به عمل آمده ۱۲ هزار زائر اربعین اتباع خارجی از طریق پایانه مرزی بیله‌سوار جهت حضور در راهپیمایی اربعین حسینی به عراق اعزام می‌شوند.

مسئول کمیته حمل و نقل ستاد اربعین حسینی استان اردبیل گفت: سال گذشته سه هزار و ۵۰۰ اتباع آذری در مراسم راهپیمایی اربعین حسینی حضور داشتند که با ۷۵ دستگاه اتوبوس خدمات جابه‌جایی آن‌ها انجام شد.

وی تصریح کرد: در هنگام ورود کاروان‌های اربعین به خاک جمهوری اسلامی ایران از طریق پایانه مرزی بیله سوار در کنار پذیرائی شایسته برنامه‌های مختلف فرهنگی و مذهبی ازجمله پاسخ‌گویی به سوالات شرعی، مداحی، قرائت زیارت عاشورا اقامه نماز‌های باشکوه جماعت در نمازخانه بزرگ اهل بیت(ع) این پایانه انجام می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل افزود: طبق برنامه‌های ریزی‌های انجام شده زائران اتباع خارجی از طریق پایانه مرزی چذابه عازم کربلای معلی خواهند شد.

انتهای پیام

انتهای پیام
captcha