مهربانی و عاطفه بزرگترین ابزار برای مدیریت زندان است
کد خبر: 3847009
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۳

مهربانی و عاطفه بزرگترین ابزار برای مدیریت زندان است

گروه اجتماعی - رئیس‌کل دادگستری گیلان برخورداری از دانش زندان و زندان‌بانی را لازمه مدیریت بر زندان‌ها دانست و خاطرنشان کرد: مهربانی و عاطفه بزرگترین ابزار برای مدیریت زندان است و زندان‌بان باید با زندانی همدرد باشد.

به گزارش ایکنا از گیلان،‌ حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی، رئیس‌کل دادگستری استان گیلان امروز، 11 مهرماه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان که در رشت برگزار شد، کعبه را مرکز توحید و گسترش آموزه‌های دینی و وحیانی دانست و اظهار کرد: خداوند در آیه «قِيَامًا لِلنَّاسِ» کعبه را مایه حیات معرفی می‌کند و لذا باید این مایه حیات را پاس بداریم.

وی با بیان اینکه حکومت اسلامی وظیفه دارد در شرایط تنگنای اقتصادی تمهیدات سفر حج را فراهم کند، گفت: حج رفتن موضوعیت دارد و صرف کردن هزینه سفر حج در راه خیر و کمک به مستمندان یک تفکر انحرافی است.

رئیس‌کل دادگستری گیلان مسئولیت در نظام اسلامی را به مثابه اموال مسلمین دانست و تصریح کرد: همانگونه که صیانت از اموال مسلمین اهمیت دارد، سپردن مسئولیت‌ها به افراد اهل در نظام اسلامی نیز حائز اهمیت فراوان است. در واقع کسی که دانش، تخصص و قدرت مدیریت ندارد موجب تضییع اموال مسلمین می‌شود.

خلیلی ادامه داد: یک مسئول علاوه بر اینکه باید دانش لازم برای آن مسئولیت را داشته باشد، باید از مهارت لازم نیز برای به کارگیری دانش خود برخوردار باشد.

وی برخورداری از دانش زندان و زندان‌بانی را لازمه مدیریت بر زندان‌ها دانست و خاطرنشان کرد: مهربانی و عاطفه بزرگترین ابزار برای مدیریت زندان است و زندان‌بان باید با زندانی همدرد باشد.

این مقام ارشد قضایی مردم گیلان را مردمانی مهربان و محب اهل بیت(ع) دانست و یادآور شد: گیلانیان نقش بسزایی در تشیع صفویه داشتند و علمای گیلانی گرایش به شیعه را در جان مردم پرورش دادند، اما متاسفانه بزهکاری‌هایی به واسطه شرایط اقتصادی و خانوادگی در استان گیلان وجود دارد که نیازمند تحلیل و بررسی است.

انتهای پیام

انتهای پیام
captcha