کاهش اعتبارات فعالیت‌های قرآنی در شأن نظام اسلامی نیست
کد خبر: 3847010
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۹

کاهش اعتبارات فعالیت‌های قرآنی در شأن نظام اسلامی نیست

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس سازمان دارالقرآن کریم گفت: کاهش اعتبارات فعالیت‌های قرآنی و سازمان دارالقرآن کریم در کنار کاهش اعتبارات منظور‌شده سالانه به این حوزه، در شان نظام اسلامی نیست.

کاهش اعتبارات فعالیت‌های قرآنی در شان نظام اسلامی نیستبه گزارش ایکنا از اردبیل، مهدی قره‌شیخلو، رئیس سازمان دارالقرآن کریم، ظهر امروز، ۱۱ مهرماه در آیین افتتاح نخستین مدرسه فوتبال دارالقرآن کریم در خلخال اظهار کرد: در حال حاضر دشمنان با ترفند‌های مختلف به دنبال نفوذ در بین جوانان و نوجوانان و غلبه بر روح و روان نسل جوان هستند که باید تلاش کنیم با برنامه‌های مناسب جلوی این هجمه‌ها و فتنه‌های دشمنان را بگیریم.
وی مراقبت از نسل جوان کشور را در مقابل هجمه‌های دشمنان وظیفه خانواده‌ها و دستگاه‌های فرهنگی و ورزشی دانست و تصریح کرد: در کنار فعالیت‌های قرآنی باید زمینه برای فعالیت‌های ورزشی و فرهنگی نیز برای نوجوانان و جوانان فراهم شود تا بتوانیم شاهد شکست توطئه‌های دشمنان باشیم.
قره‌شیخلو با تاکید بر ترویج ارزش‌های دینی و تقویت باور‌های مذهبی در بین سایر ورزشکاران در رشته‌های مختلف افزود: باید در کنار توجه به فعالیت‌های ورزشی فعالان قرآنی در زمینه تقویت باور‌های دینی سایر ورزشکاران نیز برنامه‌ریزی لازم انجام شود تا بتوانیم به اهداف تعیین‌شده دست یابیم و موجبات شکست دشمنان را فراهم آوریم.
رئیس سازمان دارالقرآن کریم کاهش اعتبارات فعالیت‌های قرآنی و سازمان دارالقرآن کریم در کنار کاهش اعتبارات منظور‌شده سالانه به این حوزه را در شان نظام اسلامی ندانست و تصریح کرد: انتظار می‌رود تا در راستای افزایش اعتبارات در این زمینه تلاش لازم انجام شود.
قره‌شیخلو گفت: از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و دولتمردان انتظار می‌رود تا در بودجه سال آینده توجه ویژه‌ای به فعالیت‌های قرآنی داشته و اعتبارات مناسبی به این حوزه اختصاص دهند.
وی با اشاره به فعالیت چهار هزار موسسه قرآنی در کشور بیان کرد: با توجه به اینکه فعالیت‌های قرآنی زیربنای معنوی جامعه و نظام اسلامی بوده باید در تنظیم بودجه سال ۹۹ به این حوزه توجه اساسی شود.
رئیس سازمان دارالقرآن کریم ضمن تاکید بر اختصاص ۳۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای فعالیت‌های قرآنی کشور در سال ۹۸ گفت: این اعتبار مساوی با اعتبار اجرای تنها یک پروژه عمرانی کوچک در سایر وزارتخانه‌ها بوده و به هیچ عنوان پاسخگوی نیاز برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی در کشور نیست.
وی با اشاره به راه‌اندازی مدرسه فوتبال دارالقرآن کریم در خلخال تصریح کرد: این اقدام ابتکاری بسیار مناسب برای توسعه فعالیت‌های قرآنی در بین ورزشکاران این رشته پرطرفدار بوده و می‌تواند در این زمینه تاثیرات مثبت و موثری داشته باشد.
قره‌شیخلو با تاکید بر تلاش برای ایجاد چنین مدارسی برای ورزشکاران قرآنی سایر رشته‌های ورزشی گفت: در امتداد خواسته مقام معظم رهبری مبنی بر تحصیل در کنار تهذیب و ورزش باید این مهم مورد توجه قرار گیرد.
رئیس سازمان دارالقرآن کریم فعالیت‌های مشترک قرآنی و ورزشی را زمینه‌ساز جذب افراد بیشتری به این گونه فعالیت‌ها با توجه به جذابیت آن دانست و تصریح کرد: انتظار می‌رود چنین اقدامات و ابتکارات در راستای توسعه و ترویج ارزش‌های دینی و قرآنی در استان‌ها مختلف افزایش یابد.
عضو فراکسیون قرآن مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم اظهار کرد: در راستای توسعه فعالیت‌های ورزشی و فرهنگی در کشور در تنظیم بودجه سالانه کشور اعتبارات تمامی دستگاه‌های اجرایی از پیوست فرهنگی و ورزشی برخوردار است.
بشیر خالقی افزود: انتظار می‌رود برای دستیابی به اهداف تعیین شده در این زمینه مدیران دستگاه‌های اجرایی نسبت به جذب اعتبارات و هزینه‌کرد آن در فعالیت‌های ورزشی و فرهنگی اقدام لازم را انجام داده و در راستای توسعه فعالیت‌های قرآنی، فرهنگی و ورزشی تلاش لازم را داشته باشند.
نماینده مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فعالیت‌های مثبت و مناسب قرآنی در شهرستان خلخال بیان کرد: این نوع فعالیت‌ها در شهرستان خلخال در نوع خود در کشور بی‌نظیر بوده و باید تلاش شود تا این فعالیت‌ها توسعه و گسترش یابد.
وی با قدردانی از فعالیت‌های علما و روحانیون در راستای توسعه فعالیت‌های قرآنی در خلخال گفت: موفقیت‌ها و اقدامات مناسب در حوزه فعالیت‌های قرآنی با تلاش‌های علما و روحانیون منطقه میسر شده که نقش مهم و اساسی را در هدایت معنوی جامعه ایفا می‌کنند.
نخستین مدرسه فوتبال دارالقرآن کریم کشور با حضور رئیس دارالقرآن کریم و جمعی از مسئولان، فعالان و نوجوانان قرآنی و ورزشی در سالن ورزشی دو هزار نفری مجموعه پوریای ولی خلخال به بهره‌برداری رسید.
اختصاص اتاق برای فعالیت‌های قرآنی و سالن فوتسال مجموعه ورزشی پوریای، ولی در جوار این محل برای فعالیت‌های ورزش فوتبال نوجوانان و جوانان فوتبالیست این شهرستان در این مدرسه تدارک دیده شده است.
فعالیت رسمی نخستین مدرسه فوتبال دارالقرآن کریم کشور از امروز به همت اداره ورزش و جوانان آغاز شد و در اختیار جوانان، نوجوانان و فعالان قرآنی علاقه‌مند به ورزش قرار گرفت.

انتهای پیام
captcha