عملکرد نیروی انتظامی باید اقتدار، عزت و رحمت را متجلی کند
کد خبر: 3847055
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۱

عملکرد نیروی انتظامی باید اقتدار، عزت و رحمت را متجلی کند

گروه اجتماعی - نماینده ولی‌فقیه در خراسان.شمالی گفت: با توجه به تأکید رهبر معظم انقلاب باید نیروهای انتظامی ما در رفتار و گفتار اقتدار، عزت و رحمت را متجلی کنند.

عملکرد نیروی انتظامی باید اقتدار، عزت و رحمت را متجلی کند

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، عصرامروز ۱۱ مهرماه در دیدار با فرماندهان و مسؤولان نیروی انتظامی استان که به مناسبت هفته نیروی انتظامی برگزار شد، با اشاره به جایگاه و رسالت نیروهای انتظامی، اظهار کرد: همان‌گونه که رهبری تأکید کرده‌اند نیروی انتظامی باید مظهر اقتدار، عزت و رحمت باشد.

وی افزود: در این کلام نورانی رهبر معظم انقلاب چند نکته وجود دارد؛ نخست اینکه اقتدار و عزت را در کنار رحمت ذکر کرده‌اند؛ یعنی از نیروی انتظامی انتظار می‌رود در عین حال که اقتدار نظام را نشان می‌دهد در گفتار و رفتار خود رحمت نظام را هم متجلی کند.

یعقوبی خطاب به نیروهای انتظامی، خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی نماد مدیریت کشور است؛ به همین دلیل شما باید کاری کنید که مابقی مدیران هم از این عناصر سه‌گانه تبعیت کنند.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان‌شمالی گفت: عزت جان‌مایه، سنگ زیرین و خشت نخستین نظام جمهوری اسلامی است و ما بر اساس عزتمندی انقلاب کرده و به خاطر حفظ عزت خود هزاران شهید دادیم.

وی افزود: خداوند در آیه 65 سوره یونس می‌فرماید: «إِنَّ الْعِزَّةَ لِلَّهِ جَمِیعًا» و تأکید می‌کند عزت یک آدرس داشته و تمام عزت و قدرت از آن خدا است؛ یعنی هیچ تکیه‌گاهی برای عزت جز خدا و رسول خدا نیست.

یعقوبی با بیان اینکه ایمان راستین عزت‌آفرین است، اضافه کرد: عزت به این معنا است که بیگانه را پس بزنیم؛ زیرا حوزه‌های عزت گسترده بوده و عزت سیاسی، اقتصادی فرهنگی و... همه میدان‌های عزت هستند.

وی خطاب به نیروهای انتظامی اظهار کرد: یکی از پایه‌های مهم کار شما این است که باید مظهر عزت نظام باشید و این ویژگی را به مدیریت کشور تزریق کرده و الگودهی کنید.

یعقوبی با بیان اینکه در کنار عزت اقتدار هم مهم است، اضافه کرد: درواقع اقتدار زاییده عزت بوده و هر ملتی که عزیز باشد اقتدار هم دارد.

وی با اشاره به اینکه نظام ما بعد از عزت، اقتدار پیدا کرد و امروز دوران اقتدار نظام اسلامی است، اظهار کرد: امروز دیگر آن زمانی که دشمن می‌زد و در می‌رفت گذشته است، امروز هر جا یک ضربه بزند، ضربه‌های متعددی می‌خورد و فرق نمی‌کند ایران باشد یا عراق و سوریه و یمن مورد تهاجم قرار گیرد.

نیروی انتظامی باید مظهر قدرتمندی و مهربانی باشد
یعقوبی، افزود: در جنگ هشت ساله روزنه‌های ابتکار و خلاقیت و استقلال ما ایجاد شد و به عینه دیدیم که باید بر روی توان و توانمندی خود تکیه کنیم تا موفق شویم.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان‌شمالی اظهار کرد: همه ما می‌دانیم دشمن در مواقع حساس به ما کمک نمی‌کند؛ ازاین‌رو باید روی پای خود ایستاده و قدرت کسب کنیم.

وی با بیان اینکه اقتدار مولود عزت بوده و یک ملت اگر عزیز باشد مقتدر هم می‌شود، ادامه داد: در کنار عزت و اقتدار، مقام معظم رهبری بر رحمت هم تأکید ویژه‌ای دارند؛ یعنی در اوج اقتدار مهربان باشیم و مقاومت را با مهر عجین کنیم.

یعقوبی با اشاره به اینکه دین ما «أَشِدّاءُ عَلَی الکفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم» است، افزود: دین اسلام می‌گوید هرچه می‌توانید در مقابل کفار توانمند باشید اما در برابر شهروندان و مؤمنین مهربان و دل‌رحم باشید.

وی با تأکید بر خوش‌خلقی و بااخلاقی نیروهای انتظامی، خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی باید در عین اقتدار و قدرتمندی، مهربانی و اخلاق‌گرایی و مردم‌داری را فراموش نکند.

یعقوبی افزود: اخلاق ظرف ایمان است؛ ازاین‌رو نیروی انتظامی باید مظهر عزتمندی، قدرتمندی و مهربانی بوده و رسالت خود را توأم با اخلاق‌مداری و مردم‌داری اجرایی کند.

وی با تأکید بر اینکه باید اخلاق و اعتقادات و دین‌داری را در کنار اقتدار داشته باشیم، خطاب به نیروهای انتظامی گفت: مراقب باشید غرور سراغ شما نیاید؛ زیرا غرور با اقتدار فرق می‌کند و غرور شیطانی و اقتدار رحمانی است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان‌شمالی افزود: امام راحل در الزامات نیروی انتظامی می‌فرمایند در هیچ شرایطی از تقویت نیروهای مسلح و بالا بردن آموزش‌های عقیدتی و نظامی غافل نشوید و امروز یکی از برکات نیروی انتظامی این است که روحانیت به‌عنوان مشاوران امین و جلوداران در کنار شما حضور داشته و آموزش‌های عقیدتی و نظامی در کنار هم ارائه می‌شوند.

انتهای پیام
captcha