طرح امداد و نجات ویژه اربعین از فردا در اردبیل آغاز می‌شود
کد خبر: 3847156
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۸

طرح امداد و نجات ویژه اربعین از فردا در اردبیل آغاز می‌شود

گروه اجتماعی- مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل از آغاز طرح امداد و نجات ویژه اربعین حسینی جمعیت هلال احمر استان اردبیل خبر داد و گفت: این طرح از ۱۳ مهرماه شروع و تا ۳ آبان اجرا می‌شود.

طرح امداد و نجات ویژه اربعین از فردا در اردبیل آغاز می‌شودبه گزارش ایکنا از اردبیل، رامین معبودی، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل، امروز، ۱۲ مهرماه در جلسه هماهنگی اجرای طرح امداد و نجات اربعین در اردبیل، اظهار کرد: کمیته امداد و نجات اربعین در محل مرکز کنترل و هماهنگی عملیات اضطراری جمعیت هلال احمر استان تشکیل شده و در آماده‌باش کامل هستند.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل از آغاز طرح امداد و نجات ویژه اربعین حسینی جمعیت هلال احمر استان اردبیل خبر داد و گفت: این طرح از ۱۳ مهرماه شروع و تا ۳ آبان اجرا می‌شود.
وی با اشاره به اینکه ۱۲ پایگاه امداد و نجات بین شهری جمعیت هلال احمر استان برای امدادرسانی در اربعین در آماده‌باش هستند، تصریح کرد: جمعیت هلال احمر استان اردبیل با به کارگیری یک هزار و ۲۶۰ نفرروز نجاتگر داوطلب و پرسنل، ۲۵۲ دستگاه‌روز آمبولانس و ۲۵۲ دستگاه‌روز خودروی ست نجات آماده ارایه خدمات امدادی به مردم حسینی هستند.
مسئول کمیته امداد و نجات اربعین حسینی در استان اردبیل با بیان اینکه در این مدت ۱۵ نفر از نجاتگران تیم واکنش سریع جمعیت هلال احمر برای امدادرسانی در اربعین آماده‌باش هستند، افزود: در صورت لزوم از تیم واکنش سریع استفاده خواهیم کرد.
معبودی اظهار کرد: یک دستگاه خودروی آمبولانس با راننده در داخل مرز کشور استان ایلام مستقر و یک دستگاه تریلی با دو راننده و یک دستگاه آمبولانس با ۲ نفرراننده و نجاتگر به همراه یک کارشناس مرکز کنترل و هماهنگی عملیات و ۵ نفر از پرسنل در بحث برون مرزی فعالیت می‌کنند.
وی بیان کرد: جمعیت هلال احمر استان اردبیل در مجموع ۱۱ نفر نیروی عملیاتی اعزام کرده که یک نفر آن‌ها در درون مرز و ۱۰ نفر در عتبات عالیات خدمات رسانی خواهند کرد.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل افزود: درمانگاه‌ها و پایگاه‌های درمانی مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر کشور نیز در عراق ارایه خدمات درمانی خواهند کرد.
معبودی گفت: با توجه به هم مرز بودن استان با کشور آذربایجان، پایگاه‌ها و تیم‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان در طول مسیر آماده ارایه خدمات امدادی به زائرین آذربایجانی نیز می‌باشد.
انتهای پیام

انتهای پیام
captcha