امنیت عمومی، حلقه واسط بین حکومت و مردم است
کد خبر: 3847224
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۷

امنیت عمومی، حلقه واسط بین حکومت و مردم است

گروه اجتماعی ــ استاندار سمنان با بیان اینکه تمامی افراد جامعه باید بتوانند بدون دغدغه، امکان حیات و بالندگی در همه عرصه‌های زندگی را داشته باشند، گفت: امنیت عمومی حلقه واسط بین حکومت و تأمین امنیت، حاکمیت و مردم است.

امنیت عمومی، حلقه واسط بین حکومت و تأمین امنیت مردم است

به گزارش ایکنا از سمنان، علیرضا آشناگر، استاندار صبح امروز، 13 مهر در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان به‌مناسبت گرامیداشت هفته ناجا در محل فرماندهی انتظامی سمنان، با بیان اینکه امنیت یکی از نیازهای بنیادین بشر است، اظهار کرد: همه نظام‌های سیاسی و حکومت‌های مستقر، مهم‌ترین وظیفه حاکمیت در قبال مردم را تأمین امنیت می‌دانند.

وی با بیان اینکه تک‌تک افراد جامعه باید بتوانند بدون دغدغه، امکان حیات و بالندگی در همه عرصه‌های زندگی را داشته باشند، افزود: برخی نیز جدای از تأمین امنیت ملی و فردی، وظیفه حاکمیت را تأمین امنیت جامعه می‌دانند، امنیت عمومی، حلقه واسط بین حکومت و تأمین امنیت، حاکمیت و مردم است.

آشناگر ادامه داد: مسئولیت اجرای امنیت عمومی در خیلی از موارد به عهده نیروی انتظامی است که در این راه نیز بسیار موفق بوده، در این راستا  پیچیدگی جرایم، تنوع، تعدد و تخصصی شدن جرایم، کار نیروی انتظامی را سخت‌تر از گذشته کرده و نیروی انتظامی در چنین شرایطی، توانسته توفیقات بسیار خوبی کسب کند.

به گفته وی، در تأمین امنیت ملی، نیروهای مسلح نشان دادند که بسیار مقتدر از این مهم دفاع می‌کنند که دوران هشت سال دفاع مقدس نشان از جدیت و اقتدار این عزیزان در بحث تأمین امنیت جمهوری اسلامی دارد.

استاندار سمنان با بیان اینکه امنیت ملی متأثر از امنیت منطقه‌ای و جامعه جهانی است، متذکر شد: تحرکات دشمن در سال‌های اخیر در خاورمیانه بر همه آشکار بود و همه می‌دانند که این تحرکات چقدر می‌تواند در امنیت ملی کشورها مؤثر واقع شود که خوشبختانه در این حوزه نیز کشور و نظام ایران کارنامه بسیار خوبی دارد.

این مقام عالی استان با تأکید بر اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران نه در کشورها، مرزها و سرزمین‌ها بلکه در قلب‌های میلیون‌ها نفر که در این منطقه زندگی می‌کنند، نفوذ کرده است، گفت: جمهوری اسلامی ایران، امروز تکیه‌گاه مردم مسلمان منطقه شده است.

وی یادآور شد: تجهیز نیروی انتظامی، تنها تجهیز نیروهای تسلیحاتی نیست، نیروی انتظامی باید متناسب با رشد فنی جامعه، پیچیده شدن ارتباطات انسان‌ها در محیط‌های شهری و ... خود را به‌روز و تجهیز کند، این نهاد توانسته متناسب با امکانات و ظرفیت خود، موفق عمل کند.

انتهای پیام
captcha