سومین سوگواره «چمرگه» در خرم‌آباد برگزار می‌شود
کد خبر: 3847291
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۴
۲۴ مهرماه؛

سومین سوگواره «چمرگه» در خرم‌آباد برگزار می‌شود

گروه فرهنگی ــ رئیس انجمن موسیقی استان لرستان از برگزاری سومین سوگواره «چمرگه» به‌مناسبت ایام اربعین حسینی در خرم‌آباد خبر داد.

سومین سوگواره «چمرگه» در خرم‌آباد برگزار می‌شودامین عباسیان، رئیس انجمن موسیقی استان لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با اشاره به برگزاری سومین سوگواره «چمرگه» هم‌زمان با ایام اربعین حسینی، اظهارکرد: این سوگواره به‌همت انجمن موسیقی لرستان و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در خرم‌آباد برگزار می‌شود.

وی با ذکر این مطلب که سرنا و دهل ازجمله سازهایی هستند که در ایام عزاداری محرم و صفر در هیئت‌های زنجیرزنی و سینه‌زنی نواخته می‌شوند، خاطرنشان کرد: سومین سوگواره چمرگه در سه بخش سرنانوازی مقام‌های سوگ از جمله «چمری»، «رارا»، «سحری»، «پاکتلی»، «دنگ دال» و «هه‌رو هه‌رو»، نوحه‌سرایی با گویش‌های لری، لکی و بختیاری و مقاله‌نویسی میزبان علاقه‌مندان موسیقی اقوام ایران خواهد بود.

عباسیان با تأکید بر این‌که در این سوگواره به پاس زحمات پیر سرنا نوازی لرستان، استاد فقید شاه‌میرزا مرادی، از مقام و شخصیت ایشان تجلیل می‌شود، خاطرنشان کرد: همچنین در این جشنواره به‌دنبال تخصصی کردن بخش سرنا نوازی بودیم که از ظرفیت استاد احسان عبدی با عنوان دبیر سوگواره استفاده شده است.

انتهای پیام
captcha