موکب‌های اربعین حسینی باید مردمی اداره شوند
کد خبر: 3847324
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰

موکب‌های اربعین حسینی باید مردمی اداره شوند

گروه اجتماعی- جانشین کمیته آموزشی و فرهنگی اربعین کردستان گفت: موکب‌های اربعین حسینی باید مردمی اداره ‌شوند و دستگاه‌های اجرایی نقش هدایت و نظارت را دارند.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام جلیل مختاری‌نیا، جانشین کمیته آموزشی و فرهنگی اربعین کردستان امروز، 13 مهرماه در یکصد و پانزدهمین جلسه ستاد شئون فرهنگی در مناسبت‌های دینی و مذهبی کردستان اظهار کرد: اربعین حرکت عظیم مردمی است و برپایی موکب‌های اربعین حسینی باید مردمی اداره شوند.
وی با اشاره به اینکه مساجدی که در مسیر زائران اربعین کردستان وجود دارد باید علاوه بر اقامه نماز امکان استراحت را به زائران بدهد، افزود: نیاز است اداره‌کل اوقاف و امور خیریه در این راستا همکاری لازم را برای استراحت زائران داشته باشد و با مساجد مسیر زائران اربعین حسینی هماهنگی کند.
جانشین کمیته آموزشی و فرهنگی اربعین کردستان بیان کرد: باتوجه به اینکه موکب‌های اربعین در مسیر زائران توسط مردم برپا خواهد شد، نیاز است مبلغان و روحانیونی به این موکب‌ها اعزام شوند تا بتوانند ضمن پاسخگویی به سوالات شرعی زائران نماز را با حضور زائران به پا دارند.
وی اعلام کرد: اربعین فرصت ارزشمندی برای معرفی استان کردستان است و باید ادارات در راستای معرفی استان به زائرانی که از اقصی نقاط کشور و حتی خارج از کشور از استان کردستان عبور می‌کنند، فعالیت داشته باشند.
حجت‌الاسلام مختاری‌نیا اعلام کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری کردستان استانی فرهنگی است و نیاز است متولیان استان معرف جاذبه‌های گردشگری، ویژگی‌های بارز مردم استان و پتانسیل و ظرفیت‌های فرهنگی این استان به دیگران باشند.
محرمی بی‌حاشیه و بدون آسیب در کردستان برگزار شد

نورعلی خزاعی، رئیس شورای هیئات مذهبی استان کردستان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه امسال محرمی بی‌حاشیه و بدون آسیب در استان کردستان سپری شد، اظهار کرد: بی‌شک مراسم اربعین حسینی نیز با حضور دوستداران اباعبدالله‌الحسین باشکوه برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه برای خدمت به زائران اربعین حسینی هیئات مذهبی استان آمادگی لازم را دارند، افزود: برپایی خیمه‌های نماز در کنار موکب‌های اربعین لازم و ضروری است و باید در کنار هر موکب خیمه نماز نیز دایر شود.
خزاعی همچنین از برگزاری روضه‌های هیئات مذهبی دانش‌آموزی در مدارس و دانشجویی در دانشگاه‌های استان به مناسبت ماه صفرالمظفر خبر داد و بیان کرد: ۱۶ هیئت دانشجویی و۴۴ هیئت دانش‌آموزی برنامه‌های سخنرانی مداحی و روضه‌خوانی را در استان کردستان پیگیر خواهند بود.
وی عنوان کرد:همچنین نشست‌های تخصصی با موضوع تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تا پایان ماه صفر هر روز و هر شب در یک مکان برنامه‌ریزی شده که برگزار می‌شود و جوانان انقلابی وحزب‌الهی، اساتید دانشگاه و نماینده‌های دفاتر ولی فقیه در دانشگاه‌ها در برپایی این محافل همکاری و تعامل دارند.
رئیس شورای هیئات مذهبی استان کردستان یادآور شد: عشق و علاقه جوانان به محافل قرآنی و مراسمات اهل‌بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام در این ایام قابل تحسین است.
یادآور می‌شود؛ در ادامه این جلسه اعضای ستاد شئون استان که متشکل از ادارات فرهنگی کردستان هستند نظرات و برنامه‌های خود را در ایام ماه محرم اعلام کردند.

انتهای پیام
captcha