موفقیت درمان ناباروری در مرکز قفقاز مطابق با استاندارد جهانی است
کد خبر: 3847522
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۸

موفقیت درمان ناباروری در مرکز قفقاز مطابق با استاندارد جهانی است

گروه اجتماعی- رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل با بیان اینکه موفقیت درمان در مرکز درمان ناباروری قفقاز مطابق با استاندارد جهانی است، گفت: در ۶ ماهه نخست سال جاری بیش از دو هزار نفر در مرکز درمان قفقاز پذیرش شده‌اند.

موفقیت درمان ناباروری در مرکز قفقاز مطابق با استاندارد جهانی استبه گزارش ایکنا از اردبیل، مهران اوچی اردبیلی، رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل، امروز، ۱۳ مهرماه در جلسه با تیم ارزیابی مراکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی کشور که در راستای توسعه فعالیت‌های مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاددانشگاهی اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: ارزیابی مراکز درمان ناباروری فعالیتی اندیشمندانه برای ارتقاء سطح خدمات‌رسانی و بهره‌مندی از تجارب واحد‌ها است.

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل گفت: در حال حاضر انتقال دانش فنی پژوهشگاه رویان به مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاددانشگاهی اردبیل منجر به رفع دغدغه‌های استانی در این حوزه شده است.

وی با اشاره به اینکه راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری قفقاز از گام‌های مهم جهاددانشگاهی در راستای رفع نیاز استان بوده است، افزود: با توجه به بررسی‌های انجام گرفته در سطح کشور متاسفانه میزان ناباروری در استان اردبیل بیش از میانگین کشوری است به همین خاطر توسعه این مرکز در اولویت برنامه‌های این واحد است.

عضو هیأت علمی جهاددانشگاهی استان اردبیل با بیان اینکه در ۶ ماه سال جاری بیش از دو هزار نفر در مرکز درمان ناباروری قفقاز پذیرش شده‌اند، خاطرنشان کرد: این نهاد با راه‌اندازی این مرکز توانسته قسمتی از دانش فنی پژوهشگاه رویان را در استان اردبیل بومی‌سازی و از ظرفیت‌های خود در راستای توسعه حوزه سلامت استفاده کند.

اوچی اردبیلی با بیان اینکه تاکنون درمان بیش از یک هزار و ۵۰۰ زوج در این مرکز موفقیت‌آمیز بوده است، تصریح کرد: مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاددانشگاهی در راستای توسعه سلامت باروری و با استفاده از جدیدترین امکانات، روش‌های آزمایشگاهی و نیروی انسانی متخصص، خدمات درمانی را به زوجین نابارور ارائه می‌کند.

وی با اشاره به اینکه موفقیت درمان در این مرکز مطابق با استاندارد جهانی است، یاد آور شد: در حال حاضر یکی از دغدغه‌های جهاددانشگاهی اردبیل توسعه فضای فیزیکی مرکز ناباروری قفقاز به منظور ارائه هرچه بهتر خدمات بهداشتی و درمانی به مراجعه‌کنندگان است.

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل اظهار کرد: مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاددانشگاهی با دو اتاق عمل، کلینیک تخصصی مردان و زنان، آزمایشگاه‌های تشخیص طبی، جنین‌شناسی و ژنتیک، بخش جراحی محدود و سرپایی، مراکز مشاوره ژنتیک، مامایی، تغذیه و روانشناسی جزو ظرفیت‌های استان برای ارتقاء بخش سلامت استان محسوب می‌شود.

اوچی اردبیلی با بیان اینکه نیمی از گردشگران ورودی از مرز بیله‌سوار به قصد بهره‌مندی از خدمات درمانی وارد استان می‌شوند، یارآور شد: جهاددانشگاهی با توجه به نیازسنجی و برنامه‌ریزی مناسب نسبت به ساماندهی حوزه سلامت گردشگری اقدام کرده است تا ارائه خدمات درمانی به مراجعه کنندگان به بهترین شکل ممکن ارائه شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر احداث مجتمع سلامت در دستور کار فعالیت‌های جهاد‌دانشگاهی استان اردبیل قرار دارد تا با راه اندازی آن، فعالیت‌های خدمات درمانی را ارتقا و حوزه گردشگری سلامت را توسعه دهد.

در این جلسه مسئول تیم ارزیاب مراکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی کشور با اشاره به برنامه مدیریت کیفیت در مراکز درمان ناباروری، افزود: این برنامه شامل یک سری اقدامات مدیریتی در جهت بهبود استاندارد‌های مراکز درمان ناباروری است.

علی صادقی تبار اظهار‌ کرد: هدف از این بازدید آشنایی، ارزیابی فعالیت‌ها و تبادل تجربیات بین مراکز درمان ناباروری است تا نسبت به کیفیت روند فعالیت‌های آن‌ها اطمینان حاصل شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به پیشتاز بودن جهاددانشگاهی در حوزه درمان ناباروری در کشور باید تلاش شود مراکز درمان ناباروری وابسته به این نهاد به وظایف خود به خوبی عمل و طبق استاندارد‌های جهانی خدمات خود را ارائه کنند.

مدیر مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا یادآور شد: از آنجا که تمام فعالیت‌های جهاددانشگاهی با در نظر گرفتن اعتبار و جایگاه این نهاد در سراسر کشور انجام می‌گیرد لذا برای تحقق این مهم در حوزه درمان ناباروری لازم است هماهنگی بیشتری بین مراکز صورت گیرد و واحد‌های جهاددانشگاهی در جهت استاندارد شدن و ارائه خدمات با کیفیت مناسب، هدفمند عمل کنند.

صادقی تبار با بیان اینکه خوشبختانه میزان موفقیت درمان زوجین در مرکز درمان ناباروری قفقاز با توجه به میزان فعالیت آن‌ها در استان اردبیل مناسب و قابل قبول است. ادامه داد: بایستی برای خدمات‌رسانی بهتر و افزایش تعداد مراجعه کنندگان به این مرکز، اقدامات و همکاری‌های لازم از سوی متولیان در جهت توسعه فضای فیزیکی انجام گیرد.

انتهای پیام
captcha