۳۰۰ دانشجوی اردبیلی به راهپیمایی اربعین اعزام می‌شوند
کد خبر: 3847764
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸

۳۰۰ دانشجوی اردبیلی به راهپیمایی اربعین اعزام می‌شوند

گروه اجتماعی- دبیر ستاد اربعین بسیج دانشجویی دانشگاه‌های اردبیل از اعزام ۳۰۰ دانشجو از استان اردبیل به راهپیمایی عظیم اربعین خبر داد و گفت: کاروان‌های دانشجویی از ۲۱ تا ۲۹ مهرماه برای شرکت در پیاده‌روی اربعین حسینی عازم کربلا خواهند شد.

۳۰۰ دانشجوی اردبیلی به راهپیمایی اربعین اعزام می‌شوندبه گزارش ایکنا از اردبیل، حسین مظفری، دبیر ستاد اربعین بسیج دانشجویی دانشگاه‌های اردبیل، ظهر امروز، ۱۴ مهرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه در اردبیل، اظهار کرد: با هماهنگی و رایزنی با مسئولان فرهنگی دانشگاه‌های استان اردبیل، کاروان‌های دانشجویی از ۲۱ تا ۲۹ مهرماه برای شرکت در پیاده‌روی اربعین حسینی عازم کربلا خواهند شد.
وی ادامه داد: پیاده‌روی اربعین اعلام آمادگی برای ظهور و ایجاد تمدن اسلامی بوده و خوشبختانه نسل جوان انقلاب نیز استقبال خوبی از این برنامه دارند.
دبیر ستاد اربعین بسیج دانشجویی دانشگاه‌های اردبیل بیان کرد: از ماه گذشته ثبت‌نام خادمان حسینی در قالب دانشجویان متخصص از جمله بهدار، پزشک یار، فعالان فرهنگی، گروه‌های مستندساز و ... انجام پذیرفته تا علاقه‌مندان در موکب‌های عزاداری به کارگیری شوند.
مظفری افزود: پیش از این با تشکیل قرارگاه اربعین و برگزاری مستمر جلسات در حضور رؤسای دانشگاه‌ها و مسئولان استانی، در خصوص چگونگی اعزام و مراسم بدرقه و سهمیه دانشگاه‌ها تصمیم‌گیری شد.
به گفته وی برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی نیز برای کاروان‌های بسیج دانشجویی در نظر گرفته شده که از آن جمله می‌توان به مسابقه عکس و فیلم مستند با عنوان روایت عشق اشاره کرد.
دبیر ستاد اربعین بسیج دانشجویی دانشگاه‌های اردبیل تصریح کرد: این مسابقه فرهنگی در دو بخش رده دانشجویی و آزاد با مشارکت ۲۲ دستگاه اجرایی استان در محور‌های اربعین در آیینه ادیان و مذاهب، ارتباط ملل مختلف در پیاده روی، اربعین در مظهر ظهور و شور و معرفت در زیارت برگزار می‌شود.
وی گفت: موکب استقبال از عزاداران جمهوری آذربایجان نیز در پایانه مرزی بیله‌سوار دایر شده و بنر‌های خوش آمدگویی در مسیر‌های تردد زائران آذری از مسیر اردبیل نصب شده است.
مظفری از برگزاری دوره سفیران اربعین نیز خبر داد و افزود: این دوره آموزشی از ۹ مهرماه با محوریت تمدن نوین اسلامی با رویکرد وحدت و ظهور آغاز شده و تا ۱۶ مهرماه ادامه خواهد یافت.
دبیر ستاد اربعین بسیج دانشجویی دانشگاه‌های اردبیل از اعزام ۳۰۰ دانشجو از استان اردبیل به پیاده‌روی اربعین خبر داد و گفت: در راستای خدمت‌رسانی به زائرین حسینی در بخش‌های مختلف ۵۰نفر دانشجو در قالب طرح خادم‌الحسین ثبت نام کرده و به‌عنوان خادم زائرین حسینی در موکب‌های ستاد عتبات استان و سازمان بسیج دانشجویی کشور ارائه خدمت می‌کنند.

انتهای پیام

انتهای پیام
captcha