ضرورت مشارکت روستائیان برای توسعه روستاها
کد خبر: 3847765
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰

ضرورت مشارکت روستائیان برای توسعه روستاها

گروه اجتماعی ــ سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی گفت: مشارکت روستائیان برای توسعه روستاها در طرح های عمرانی امری ضروری است.

ضرورت مشارکت روستائیان برای توسعه روستاها

به گزارش خبرگزاری ایکنا از آذربایجان غربی، پیمان آرامون،  سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی، امروز صبح، 14 مهر ماه، در آیین گرامیداشت روز روستا که با حضور استاندار، معاون امور دهیاران سازمان شهرداری ها و دهیاری‌های کشور که در سالن آمفی تئاتر استانداری برگزارشد، اظهار کرد: توسعه بدون مشارکت مردم پایدار نخواهد بود و برای اینکه این پایداری در طرح های عمرانی در مناطق روستایی تحقق یابد باید جلب مشارکت روستائیان در برنامه ریزی و اجرای طرح ها جدی گرفته شود.

وی افزود:  به ویژگی‌های استان در حوزه گردشگری باید توجه ویژه کرد و صنعت توریسم و گردشگری در رونق و تقویت بنیان های اقتصادی و معیشتی از ظرفیت بسیار بالای برخوردار است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی عنوان کرد: با توجه به  اینکه  استان آذربایجان غربی دارای پتانسیل گردشگری بوده و بدلیل طبیعت بکر آن باید از آن در توسعه بیش از پبش روستاها و استان بهره‌برداری شود.

آرامون در ادامه سحنان خود بر اهتمام دولت بر حفظ اراضی کشاورزی و  باغ ها به عنوان ظرفیت های تولید اشاره کرد و افزود : با تشکیل کارگروه‌های تخصصی در این زمینه فرآیند الحاق به محدوده روستاها و ساخت و سازها در روستاها بیش از گذشته نظام مند می شود.

وی بیان کرد: دهیاران به عنوان نمایندگان دولت به نقش حاکمیتی در ارائه خدمات و کنترل ساخت وسازها، شفافیت در فعالیت و دارایی های دهیاریها و اهتمام بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام
captcha