اختصاص زمینی برای ایجاد نمایشگاه‌های بین‌المللی در سنندج
کد خبر: 3847956
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵

اختصاص زمینی برای ایجاد نمایشگاه‌های بین‌المللی در سنندج

گروه فرهنگی- رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان گفت: زمینی ١۵ هکتاری برای ایجاد محل نمایشگاه‌های بین‌المللی سنندج در نظر گرفته‌ شده که به اتاق بازرگانی واگذارشده است و احداث این نمایشگاه در حد استاندارهای نمایشگاه‌های بین‌المللی کشور خواهد بود.

به گزارش ایکنا از کردستان، بهرام نصراللهی زاده، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان شامگاه گذشته، 14 مهرماه در حاشیه نهمین نمایشگاه کتاب کردستان در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان ایجاد چاپخانه مجهز در استان را امری ضروری دانست و اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه کتاب فعالیت فرهنگی وزین و ارزشمندی است چراکه این نمایشگاه فرصتی برای گشت و قدم زدن مردم فرهنگی استان کردستان در باغ کتاب فراهم‌شده است.
وی جای کتاب‌هایی با موضوعات فکر و اندیشه، مباحث اجتماعی و علوم انسانی را در نمایشگاه کتاب کردستان خالی دانست و بیشترین استقبال خوانندگان را از کتاب‌های کمک‌درسی اعلام کرد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان برگزاری نمایشگاه‌های متعدد در فاصله زمانی کم و پرداخت یارانه برای خرید کتاب را یکی از برنامه‌های حمایتی این سازمان از فرهنگ و هنر استان کردستان عنوان کرد.
وی بیان کرد: محل برپایی نمایشگاه کتاب باید بسیار بزرگ‌تر از مکان کنونی باشد و اکنون زمینی ١۵ هکتاری برای ایجاد محل نمایشگاه‌های بین‌المللی سنندج در نظر گرفته شود که به اتاق بازرگانی واگذارشده است و درحد استاندارهای نمایشگاه‌های بین‌المللی کشور خواهد بود.
نصراللهی زاده با اشاره به نامناسب بودن محل و فضای نمایشگاه کتاب را استان اعلام کرد: برای ایجاد سرای کتاب کردستان به‌عنوان پاتوقی برای دوستداران کتاب با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان آمادگی خود را اعلام می‌کنیم.
وی همچنین به واگذاری محل نمایشگاه‌های بین‌المللی به اداره راه و شهرسازی برای کار بازسازی اعلام آمادگی کرد و از اتخاذ تصمیمات کوتاه‌مدت در جهت بهبود فضای نمایشگاه خبر داد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان ایجاد چاپخانه مجهز و بزرگ را هم زمینه‌ای برای اشتغال‌زایی جوانان کردستانی و هم زمینه‌ای برای چاپ کتاب‌های نمایشگاه بین‌المللی کتاب کردستان عنوان کرد.
وی افزود: تحقق این امر می‌تواند استان کردستان را به مرکزی برای چاپ کتاب ناشران اقلیم کردستان تبدیل کند که علاوه بر اشتغال‌زایی برای جوانان می‌تواند موجب افزایش درآمد در منطقه شود.
نصراللهی زاده نمایشگاه کتاب را زمینه مناسبی برای تبادل فرهنگی با اقلیم کردستان عراق که اشتراکات فرهنگی بسیاری با استان کردستان دارند دانست و برگزاری این‌چنین نمایشگاه‌ها و کارهای را در راستای تقویت مراودات با این اقلیم اعلام کرد.

انتهای پیام
captcha