همایش عظیم اربعین ارتباط عمیق مردم با ولایت را به نمایش می‌گذارد
کد خبر: 3847980
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۶

همایش عظیم اربعین ارتباط عمیق مردم با ولایت را به نمایش می‌گذارد

گروه فرهنگی- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: همایش عظیم اربعین که با حضور مسلمانان سراسر جهان برگزار می‌شود، ارتباط عمیق مردم با ولایت و اهل بیت(ع) را به نمایش می‌گذارد.

همایش عظیم اربعین ارتباط عمیق مردم با ولایت را به نمایش می‌گذاردبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، صبح امروز، ۱۵ مهرماه در جمع خبرنگاران در اردبیل، اظهار کرد: ۷۰ مبلغ دینی از استان اردبیل به مراسم راهپیمایی اربعین حسینی اعزام شده‌ند.
وی افزود: در راستای ارتقای سطح اطلاعات مذهبی و فرهنگی زائرین و به منظور پاسخگویی به سؤالات و شبهات دینی تعداد ۴۰ روحانی آقا و ۳۰ مبلغ خانم به راهپیمایی اربعین حسینی اعزام شدند تا در زمینه اقامه نماز‌های جماعت، ارائه بسته‌های فرهنگی و دینی و نیز بیان مسائل شرعی مسافرین با اعضای ستاد اربعین همکاری کنند.
وی به حضور مستمر ۴ روحانی در موکب‌های اردبیلی‌های حاضر در مسیر پیاده روی اربعین اشاره کرد و افزود: روحانیون در این اجتماع عظیم، همانند دیگر ایام و مناسبت‌ها حضور فعال و موثری داشته و همپای دیگر اعضای ستاد به ارائه خدمت در آستان مقدس اباعبدالله الحسین(ع) می‌پردازند.
ستوده با بیان فضیلت زیارت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در اربعین گفت: آنچه که پس از گریه بر مصائب آن حضرت حائز اهمیت بوده و اولویت دارد، زیارت حضرت حسین(ع) است، امامان معصوم(ع) نسبت به زیارت امام حسین(ع) و یاران ایشان دستور اکید داده‌اند و سفارشاتی را به مؤمنان و عاشقان مکتب اهل‌بیت داشته‌اند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل حماسه اربعین را جلوه‌ای مهم در عرصه ولایت دانست و بیان کرد: بدون تردید اربعین یک جلوه بسیار مهم در عرصه ولایت است و این آیین عظیم نشان از ارتباط مردم با اهل بیت(ع) و ولایت دارد تا همه مردم مسلمان و غیرمسلمان از سراسر عالم برای شرکت در این مراسم حضور پیدا کنند.
ستوده با اشاره به برپایی موکب‌های پذیرایی از زائرین اربعین حسینی در استان اردبیل تصریح کرد: موکب‌های اربعین حسینی در مناطق مختلف علی‌الخصوص پایانه مرزی بیله‌سوار مستقر شده و به ۲۲ هزار زائر روزانه ارائه خدمات می‌کنند که برنامه‌ریزی‌های لازم در راستای ارائه خدمات مطلوب در دستور کار است.
عضو ستاد اربعین حسینی استان اردبیل با اشاره به تأمین روحانی، مداح و مبلغان پیاده‌روی عظیم اربعین از سوی سازمان تبلیغات اسلامی، افزود: شرح وظایف مبلغین، مداحان، راهکار‌های مدیریت افراد آموزش‌دهنده و خدام با استفاده از کانال‌های مجازی و گروه‌های آموزشی توسط کمیته فرهنگی اربعین انجام می‌شود.
انتهای پیام

انتهای پیام
captcha