شرکت ۳ هزار نفر در دوره‌های مهارت‌افزایی مهدویت
کد خبر: 3847990
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰

شرکت ۳ هزار نفر در دوره‌های مهارت‌افزایی مهدویت

گروه معارف ــ مدیر واحد امور کودک و نوجوان بنیاد بین‌المللی مهدویت قم از برگزاری ۳۵ دوره مهارت‌افزایی مهدویت در سطح کشور خبر داد و گفت: تاکنون ۳ هزار نفر در این دوره‌ها شرکت کرده‌اند.

3 هزار نفر در دوره‌های مهارت‌افزایی مهدویت شرکت کردندمحمد یوسفیان، مدیر واحد امور کودک و نوجوان بنیاد بین‌المللی مهدویت قم در گفت‌وگو با ایکنا یزد، از برگزاری سی‌و‌پنجمین دوره مهارت‌افزایی خبر داد و  اظهار کرد: بنیاد فرهنگی حضرت مهدی(عج) در سال ۷۹ به‌عنوان بحث تبلیغی و ترویجی مباحث مهدویت به پیشنهاد حجت‌الاسلام قرائتی تأسیس شد و این اقدام به تأیید مقام معظم رهبری تشکیل شد و در این چندین سال پی‌در‌پی توفیق خدمت‌گزاری به شهرستان‌ها و استان‌ها را داشته‌ است.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های مهدوی توسط بنیاد رصد می‌شود افزود: از سال ۸۰ یک مرکز تخصصی مهدویت نیز در قم تأسیس شده که از بنیاد‌های علمی کشور نیز پشتیبانی می‌کند که پیشتبانی این بنیاد در امر پاسخ به شبهات و پشتیبانی علمی مهدویت است.

مدیر واحد امور کودک و نوجوان بنیاد بین‌المللی مهدویت قم ادامه داد: در حدود ۱۰ سال است واحد کودک و نوجوان در این بنیاد تأسیس شده و در این واحد از مقطع مهد و پیش‌دبستانی تا دبیرستان نیازهای موجود در این حوزه را رصد می‌کند.

یوسفیان از برگزاری دوره‌های آموزشی مختلفی ویژه معلمان پروشی و دینی در سطح کشور خبر داد و گفت: همچنین نزدیک به ۱۴۰ کتاب در حوزه مهدویت برای مقطع مختلف با قالب‌ها و شکل‌های متنوع از جمله مسابقه‌ای و غیر مسابقه‌ای چاپ شده‌ است.

مدیر واحد امور کودک و نوجوان بنیاد بین‌المللی مهدویت قم بیان کرد: تاکنون ۳۵ دوره مهارت‌افزایی در مقطع مهد و پیش‌دبستانی ویژه مربیان مهد و پیش‌دبستانی بهزیستی، آموزش و پرورش و کسانی که علاقه‌مند هستند در این حوزه فعالیت‌ کنند، برگزار شده است.

یوسفیان بیان کرد: شرکت کنندگان در این دوره‌ها در مدت ۸ روز صبح و عصر مباحث تئوری و کارگاهی را آموزش می‌بینند که در این بخش هشت جلد کتاب یاران آفتاب به همراه دو جلد راهنمای تدریس نیز در اختیار مربی قرار می‌گیرد تا مباحث مهدویت و حیطه‌های مختلف آموزشی شامل علوم، ریاضی، مذهبی، دینی، خلاقیت و اجتماعی... در این کتب تدوین شده‌ است.

وی با اشاره به ۱۸۰ مهد و موسسه زیر نظر بنیاد مشغول فعالیت هستند یادآور شد: تاکنون بالغ بر ۳هزار نفر در دوره مهارت‌افزایی شرکت نموده‌اند.

انتهای پیام
captcha