خادمان موکب حرم حضرت معصومه(س) به زیارت عتبات عالیات مشرف شدند
کد خبر: 3848075
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۱

خادمان موکب حرم حضرت معصومه(س) به زیارت عتبات عالیات مشرف شدند

کانون خبرنگاران نبأ ــ خادمان موکب حرم مطهر حضرت معصومه(س) در سفر خود به کشور عراق قبل از آغاز حماسه پیاده‌روی اربعین حسینی به زیارت حرم مطهر امام علی(ع) و حرمین کربلای معلی مشرف شدند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ آستان مقدس کریمه اهل‌ بیت(ع) امسال نیز همانند سه سال گذشته با استفاده از ظرفیت خادمان افتخاری و رسمی در عمود ۱۰۸۰ مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی میزبان زائران کربلای معلی خواهد بود.
کاروان موکب آستان مقدس بانوی کرامت عصر چهارشنبه، 10 مهرماه در موکب آستان مقدس مستقر واقع در عمود ۱۰۸۰ مسیر پیاده‌روی نجف به کربلا مستقر و صبح روز پنج‌شنبه، 11 مهرماه به زیارت حرم‌های مطهر امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) مشرف شدند.
خادمان حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) در بین‌الحرمین کربلای معلی گردهم آمده و با روضه‌خوانی و سینه‌زنی در عزای سید و سالار شهیدان به سوگ نشستند.
بعد از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر خادمان موکب بانوی کرامت میهمان سفره حرم حضرت عباس(ع) بودند و تا عصر آن روز به زیارت حرمین کربلای معلی پرداختند.
این کاروان نماز جماعت مغرب و عشا خود را در مدینةالزائرین امام حسین(ع) اقامه کردند و مراسم شب شهادت حضرت رقیه(س) با سخنرانی حجت‌الاسلام محمد حسین‌زاده و مدیحه‌سرایی علی محرابی را در حسینیه این مجموعه برپا کردند و بعد از مراسم نیز میهمان مضیف حرم امام حسین(ع) بودند.
خادمان حرم مطهر بانوی کرامت روز جمعه، 12 مهرماه بعد از اقامه نماز و جماعت صبح کار خود را با محوریت آماده‌سازی بخش‌های مختلف برای میزبانی از زائران اربعین تا قبل از نماز مغرب و عشا دنبال کردند و شب نیز در مراسم شام شهادت حضرت رقیه(س) از سخنرانی حجت‌الاسلام ثباتی و روضه‌خوانی علی محرابی بهره‌مند شدند.
صبح شنبه، 13 مهرماه خادمان موکب آستان مقدس کریمه اهل‌ بیت(ع) به شهر کوفه عزیمت کرده و اعمال مسجد کوفه و مسجد سهله را به عمل آوردند و بعد از آن به پابوسی بارگاه نورانی نجف اشرف و زیارت مضجع شریف امیرالمؤمنین(ع) مشرف شدند و وعده ظهر را میهمان مضیف حرم حضرت علی(ع) بودند.
خادمان قمی زائران اربعین حسینی عصر روز شنبه به عمود ۱۰۸۰ مسیر پیاده‌روی نجف به کربلا بازگشتند و بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا مراسم عزای شهادت امام حسن(ع) را در حسینیه موکب برپا کردند.
خادمان موکب حرم مطهر بانوی کرامت روزهای ۱۴ و ۱۵ مهرماه نیز کارهای بر زمین مانده موکب را بر دوش گرفته و بخش‌های مختلف اسکان، ایستگاه‌های خدماتی، فرهنگی و صلواتی را راه‌اندازی و حسینیه موکب را سیاه‌پوش و تزیین کردند.
بانوان خادم موکب آستان مقدس کریمه اهل‌ بیت(ع) نیز علاوه بر برپایی غرفه‌های فرهنگی و خدماتی حسینیه و مکان اسکان بخش بانوان را آماده‌سازی کرده‌اند تا از فردا ۱۶ مهرماه میزبانی از زائران اربعین حسینی را آغاز کنند.
جلال بیطرفان
انتهای پیام
captcha