وقتی خادمی نوکر خادمی دیگر می‌شود + تصاویر
کد خبر: 3848247
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰
آماده‌سازی موکب بانوی کرامت در عمود 1080؛

وقتی خادمی نوکر خادمی دیگر می‌شود + تصاویر

کانون خبرنگاران نبأ ــ جلوه‌های عشق و اخلاص خدام خدماتی، فرهنگی و رسانه‌ای در آماده‌سازی موکب بی‌نظیر است، تا حدی که خادمی نوکر خادمی دیگر می‌شود و برای او ایثارگری و در رفع حوائج او پیش‌دستی می‌کند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛  عشق به حسین(ع) و خاندان عصمت و طهارت(ع) زمان و مکان نمی‌شناسد. قم، نجف یا کربلا، ایران، عراق یا هرجای دیگری؛ هر روز و هرجایی که زائران خاندان عصمت و طهارت(ع) حضور داشته باشند، خدام مخلصی هم هستند تا همواره خدمتگزار ایشان باشند.
خادمان آستان مقدس حضرت معصومه(س) نیز با دلی سرشار از غم و اندوه مصیبت‌های وارده بر امام حسین(ع) و خاندان‌شان، در آستانه اربعین حسینی و پیش از آغاز حماسه پیاده‌روی اربعین، ترک یار و دیار کرده‌اند و به رسم هرساله به سرزمین عراق آمده‌اند.
رسالت اصلی موکب ارائه خدمات به زائرین مسیر پیاده‌روی اربعین است پس همان چهارشنبه، دهم مهرماه که خادمان به عمود ۱۰۸۰ رسیدند خدمت را آغاز و از هر فرصتی برای رتق و فتق امور و انجام کارهای بر زمین مانده استفاده کردند.
زیارت حرم‌های مطهر امام حسین علیه‌السلام، حضرت عباس علیه‌السلام، خلق صحنه‌های زیبا با عزاداری در بین‌الحرمین، عزیمت به شهر کوفه، انجام اعمال مسجد کوفه و مسجد سهله و تشرف به زیارت مضجع شریف امیرالمؤمنین علیه‌السلام نیز از برنامه‌های خادمان موکب بانوی کرامت در این روزها بوده است.
همدلی و وفاق در میان خادمان موکب کریمه به اوج خود می‌رسد زمانی که بخش زیادی از محموله‌های ارسالی از طرف ایران به موکب می‌رسد و خادمان بخش‌های مختلف بلافاصله دست به دست هم داده و در کمترین زمان ممکن عملیات تخلیه خودروهای باری سنگین را به اتمام رساندند.
جلوه‌های عشق و اخلاص خدام خدماتی، فرهنگی و رسانه‌ای در آماده‌سازی موکب بی‌نظیر است تا حدی که خادمی نوکر خادمی دیگر می‌شود برای او ایثار و در رفع حوائج او پیش‌دستی می‌کند.
خدام کریمه اهل‌ بیت(ع) در هر فعالیتی در صحنه هستند و اشتیاق ایشان در تلاش برای راه‌اندازی موکب، گویای میزان علاقه آن‌ها نسبت به راه‌اندازی موکب و پذیرایی از زائرین است که این خود نشان‌دهنده این است که خدام بی‌صبرانه در انتظار زائر هستند.
شاید یکی از زیباترین جلوه‌های این انتظار جایی‌ است که خدام واحدهای فرهنگی بعد از انجام وظایف محوله، به جای استراحت به کمک خدام دیگر در سایر بخش‌ها می‌شتابند و یا زمانی که واحد فرهنگی نیاز به کمک دارد خدام بخش‌های دیگر به کمک فرهنگی‌ها می‌آیند.
مثل سال‌های گذشته همچنان یکی از سنگین‌ترین بخش‌هایی که توان و زحمت بالایی برای راه‌اندازی می‌طلبد، بخش فضاسازی و دکور بیرون موکب، حسینیه و ایستگاه‌های صلواتی و فرهنگی مستقر در ورودی موکب است. صحنه‌ای که افراد مختلف از جمله مدیر، خادم و زائر در حال جابه‌جایی چندین غرفه متشکل از داربست‌های متصل شده به یکدیگر بودند، هنوز هم تا به اینجای کار یکی از بی‌نظیرترین صحنه‌های روزهای گذشته موکب است که از سوی عکاسان موکب ثبت و ضبط شده است.
همه این‌ها درحالی‌ است که برخی از خادمان موکب آستان مقدس کریمه اهل‌ بیت(س) پیش از این در قالب دو تیم و طی دو دوره زمانی مختلف به موکب اعزام شدند و فراهم‌سازی بسترهای زیرساختی مورد نیاز زائر را دنبال کرده‌اند.
و حالا در پایان یک روز پرکار دیگر، خادمین درگاه کریمه اهل‌ بیت(س) بی‌صبرانه مشتاق رسیدن فردا و استقبال از زائران پیاده کربلا هستند هر چند زائران مسیر پیاده‌روی اربعین از شب چهاردهم مهرماه در موکب آستان مقدس بانوی کرامت مستقر شده و خدمات رفاهی را دریافت کرده‌اند اما شروع رسمی کار و فعالیت غرفه‌ها ۱۶ مهرماه خواهد بود.

جلال بیطرفان

انتهای پیام
captcha