تلاش مذبوحانه دشمن برای تضعیف هویت ایرانی و اسلامی در روستاها
کد خبر: 3848137
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۷
بخشدار مرکزی کوهبنان:

تلاش مذبوحانه دشمن برای تضعیف هویت ایرانی و اسلامی در روستاها

کانون خبرنگاران نبأ ــ پدارم‌ رجب‌زاده گفت: متأسفانه دشمن همان‌گونه که در مواجهه با اقتدار نظامی جمهوری اسلامی به‌دنبال خلع سلاح کشور است، به همین منوال نیز در مقابل استقلال فرهنگی، سیاسی و اقتصادی ما، تضعیف ریشه‌های هویت اصیل ایرانی و اسلامی ما را که غالباً در بطن روستاها و محله‌های ما تعالی یافته‌ است، هدف حمله‌های خود قرار می‌دهد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ پدارم‌ رجب‌زاده، بخشدار مرکزی کوهبنان در حاشیه مراسم روز ملی روستا، 15 مهرماه بیان کرد: روستا تداعی‌بخش زیبا‌ترین واژگان کتاب خلقت و یادگار عصمت دوران است؛ دورانی سرشار از عشق و ایمان و لبریز از صلح و صفا و صمیمیت که همواره خاستگاه نیاز فطری و الهی انسان در نیل به زیستن با هم و خواستن برای هم بوده است.
وی ادامه داد: روستا نماد اصالت و تمدن یک ملت و همچنین شاهرگ حیات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی هر کشور به حساب می‌آید که بقای آن تضمینی برای حیات کل کشور است.
رجب‌زاده افزود: توجه به روستاها و توسعه متوازن و پایدار روستایی در نظام مقدس جمهوری اسلامی جزء اولویت‌های اصلی سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های کلان کشور بوده است.
وی تأکید کرد: بی‌شک این مهم با در نظر گرفتن سهم مشارکت مردم و نیز فرآیندهای اجتماعی و فرهنگی در سطح محلی و ملی میسر خواهد شد.
بخشدار مرکزی کوهبنان بیان کرد: متأسفانه امروز کشور ما آماج شدیدترین و بی‌رحمانه‌ترین تهاجم دشمنان عنود قرار گرفته است و همان‌گونه که در مواجهه با اقتدار نظامی جمهوری اسلامی به‌دنبال خلع سلاح کشور هستند به همین منوال نیز در مقابل استقلال فرهنگی، سیاسی و اقتصادی ما، تضعیف ریشه‌های هویت اصیل ایرانی و اسلامی ما را که غالباً در بطن روستاها و محله‌های ما رشد و تعالی یافته‌ است، هدف حمله‌های خود قرار می‌دهند.
وی اظهار کرد: بهترین راه برون‌رفت از این تنگنای تحمیل شده به کشور‌ با توجه به جنگ تمام عیار اقتصادی دشمن و حربه تحریمی علیه مقاومت اقتصادی مورد نظر مقام معظم‌ رهبری، بازگشت به کارکرد گذشته روستا در بهره‌برداری بهینه از تمامی ظرفیت‌ها و استعدادهای موجود در نقاط روستایی در قالب یک نظام کارآمد با رویکرد آینده‌پژوهی است.
رجب‌زاده ادامه داد: برنامه‌ها و اقدامات به‌عمل آمده در روستاهای بخش مرکزی شهرستان کوهبنان در سنوات گذشته و نیز با شتابی مضاعف در چند سال اخیر از جمله برق‌رسانی، گاز‌رسانی و آبرسانی به تمام مراکز جمعیتی روستایی، احداث راه‌ ارتباطی، نصب دکل‌های مخابراتی همراه اول، نصب سه گیرنده تلویزیونی دیجیتال از جمله آنها است.
وی یادآور شد: اجرای طرح‌های هادی برای تمام روستاهای دارای طرح شامل بهسازی و آسفالت معابر، احداث بوستان‌ها، احیای بافت سنتی روستاها و ایجاد واحدهای بوم‌گردی و تسهیلات گردشگری و... اغلب در راستای تأمین زیرساخت‌های اساسی و مهم فضاهای روستایی بوده است.
بخشدار مرکزی کوهبنان گفت: بایستی امروز با بهره‌گیری از این امکانات و نیز با تکیه بر توان و استعداد نیروی انسانی جوان، به ايجاد فرصت‌های جديد اقتصادی و حمايت‌ از فعاليت‌های كارآفرينی و اشتغال‌زايی مزيت‌دار بومی و دارای زنجيره ارزشی توليد به‌منظور بهبود معيشت و ارتقای شأن و منزلت روستایيان اهتمام ورزیده شود.
وی ادامه داد: در این راستا در سال جاری با حمایت همه جانبه شاهد راه‌اندازی یک واحد تولیدی و صنایع دستی تحت عنوان پارچه‌سازی روشا در دهستان خرمدشت از توابع بخش مرکزی بودیم.
رجب‌زاده گفت: این واحد با ابتکار یک بانوی کارآفرین و بومی و همچنین با تلاش بی‌وقفه دهیاری آن روستا ضمن طی کردن مراحل ابتدایی آموزش هم‌اکنون وارد مرحله تولید و فروش با اشتغال‌زایی بالغ بر 30 نفر از اهالی روستا شده است.
وی تأکید کرد: بی‌تردید در آینده‌ای نزدیک با توفیق در تجاری‌سازی و ثبت انحصاری طرح به نام شهرستان کوهبنان و توسعه آن در سایر مناطق روستایی می‌توان شاهد اتفاقات خوب در زمینه اشتغال پایدار و به تبع آن مهاجرت معکوس به‌ویژه در روستاهای کهن و زیبای شهرستان کوهبنان باشیم.
نامجو کوهبنانی
انتهای پیام
captcha