هنرمندان زوایای رویداد اربعین را ترسیم کنند
کد خبر: 3848182
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۴

هنرمندان زوایای رویداد اربعین را ترسیم کنند

گروه فرهنگی ــ رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین گفت: از آنجا که هنر، جلوه‌گر ابعاد نامحسوس یک موضوع است، ضرورت دارد هنرمندان زوایای رویداد عظیم دینی اربعین را ترسیم کنند و در معرض دید جهانیان قرار دهند؛ زیرا زبان هنر، زبانی مشترک و جهانی است.

Ddd

به گزارش ایکنا از خوزستان، آیین پایانی دومین سوگواره ملی علمی، فرهنگی و هنری اربعین به میزبانی دانشگاه شهید چمران اهواز با حضور معاون و مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و جمعی از دانشگاهیان دانشگاه های سراسر کشور، امروز، ۱۵ مهرماه در تالار دانشکده کشاورزی دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمید احمدی، رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین در این مراسم گفت: اربعین پدیده‌ای فراملی و جهانی است که اقتضا می‌کند اهل هنر وارد این عرصه شوند و این میراث را ثبت کنند.

رئیس کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین تصریح کرد: از یک طرف اربعین جزو آیین و مناسک دینی است و از طرفی مرکزی برای تولید سرمایه اجتماعی است و حضور اقوام و ملیت‌های متفاوت در رویداد پیاده‌روی اربعین، پیوستگی و هم‌زیستی فرهنگ‌های مختلف را به نمایش می گذارد که در نوع خود بی‌بدیل است.

احمدی، اربعین را یک میراث فرهنگی عنوان کرد و گفت: این میراث دارای شاخص‌هایی است که برای میراث‌های جهانی تعریف می‌شود؛ بنابراین از منظر پدیده‌ای فراملی و جهانی، اقتضا می‌کند که اهل هنر وارد این عرصه شوند و این میراث را ثبت کنند.

وی خاطرنشان کرد: ازآن‌جاکه هنر، جلوه‌گر ابعاد نامحسوس یک موضوع است، ضرورت دارد هنرمندان زوایای این رویداد عظیم دینی را ترسیم کنند و در معرض دید جهانیان قرار دهند؛ زیرا زبان هنر، زبانی مشترک و جهانی است.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین، ایجاد شوق مضاعف و بررسی و برجسته کردن ابعاد متنوع حرکت اربعین را وظیفه دانشگاهیان و اهالی هنر دانست و پیشنهاد کرد برگزاری سومین سوگواره اربعین با گستره‌ی بین‌المللی، در دستور کار ستاد ملی اربعین دانشگاهیان کشور قرار گیرد؛ چراکه دانشگاهیان دیگر کشورها به ویژه عراق، مشتاق مشارکت در چنین برنامه‌ای هستند و ان‌شاءا... این اقدام، منشاء هم‌بستگی دانشگاهیان کشورهای اسلامی شود.

انتهای پیام
captcha