برگزاری نشست مشترک فرماندهان مرزبانی ایران و عراق
کد خبر: 3848371
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۲

برگزاری نشست مشترک فرماندهان مرزبانی ایران و عراق

گروه جامعه ــ فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران و عراق در راستای تأمین امنیت و تسهیل تردد زوار نشست مشترکی برگزار کردند.

به گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه خبری پلیس؛ سردار ‌‌قاسم رضایی‌، فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران در نشست مشترک فرماندهان مرزبانی ایران و عراق اظهار کرد: در آستانه اربعین امام حسین‌(ع) در خاک کشور عراق در کنار دوستانی که عاشق اهل‌بیت‌(ع) هستند؛ حاضر شدیم تا در راستای هماهنگی و تعاملات بسیار خوب سال‌های گذشته، امسال هم توافقات خوبی در حوزه امنیت مرز‌ها با کشور عراق داشته باشیم.

وی افزود: یکی از موضوعاتی که به صورت جدی در دستور کار قرار گرفت؛ برنامه‌ریزی و هماهنگی و اقدامات مشترک دو کشور برای برای ایجاد امنیت و ارتقای آن و تسهیل در تردد زائران اربعین امام حسین‌(ع) است.

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به نشست‌های کلانتران مرزی برای مدیریت مشترک در مرز بیان کرد: در بازدیدی که از مرز‌های چهارگانه داشتم، تعاملات خوب همکارانم و کلانتران مرزی ایران و عراق بسیار مطلوب بود و این امر در تسهیل تردد زائران تأثیرگذار است.

وی در ادامه برنامه فرهنگی تبادل پرچم حرم امام رضا‌(ع) و امام حسین‌(ع) در نقطه صفرمرزی را نشان از وحدت و همدلی دولت و ملت ایران و عراق دانست و افزود: برای ما هیچ تفاوتی ندارد که زائران از چه کشور‌هایی هستند، چرا که همه زائران امام حسین‌(ع) هستند و ما مرزبانان وظیفه داریم بسترساز تسهیل در تردد آن‌ها باشیم.

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به اینکه مدیریت مشترک در امنیت مرزی تأثیرگذار است، بیان کرد: تجربه نشان می‌دهد با توجه به تراکم جمعیت و انتظارات زائران باید مدیریت لحظه‌ای داشته باشیم تا در دروازه‌های مرزی از تجمع زائران کاسته شود.

وی گفت: تجهیز کردن موکب‌ها در عراق نیاز به حمل اقلام مورد نیاز موکب داران برای ارائه خدمت به زائران دارد که در این خصوص تمهیدات لازم صورت گرفته تا تسهیل در تردد خودرو‌های موکب داران انجام پذیرد.

وی در پایان گفت: با توجه به استقبال زائران اربعین حسینی‌(ع)، برای تردد از مرز مهران نیاز است به صورت شبانه‌روزی کلانتران مرزی مدیریت میدانی داشته تا خللی در تردد زائران صورت نگیرد.
 
امنیت مطلوبی در مرز خسروی حاکم است

سپهبد حامد عبدالله ابراهیم الحسینی، فرمانده مرزبانی کشور عراق نیز در این نشست با اشاره به تأمین امنیت زائران اباعبدالله الحسین(ع)، اظهار کرد: اقدامات مطلوبی برای امنیت زائران و تسهیل در تردد آنان در ایام اربعین صورت گرفته است.

فرمانده مرزبانی کشور عراق با اشاره به اینکه در پایانه مرزی مهران زائران بیشتری تردد می‌کنند، گفت: مدیریت مشترک در مرزمهران می‌تواند به تسهیل تردد زائران امام حسین(ع) کمک کند و بحمدالله با توجه به توافقات صورت گرفته مشکل خاص امنیتی در مرز‌ها وجود ندارد.

حامد عبدالله ابراهیم الحسینی در خصوص بازگشایی مجدد مرز خسروی گفت: با تلاش همکاران خود و سایر نیرو‌های امنیتی کشور عراق امنیت خوبی در مرز خسروی برقرار است و پذیرای زائران اربعین حسینی هستیم.
انتهای پیام
captcha