نشان‌ عبودیت حقیقی چیست؟
کد خبر: 3848396
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۵
سخنران حرم بانوی کرامت مطرح کرد:

نشان‌ عبودیت حقیقی چیست؟

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام حسینی قمی گفت: اگرچه نمی‌توان از عهده شکر تمامی نعمات برآمد، اما همین که انسان در حد توان شاکر درگاه الهی باشد، نشان‌دهنده عبودیت حقیقی است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام حسینی قمی، سخنران حرم بانوی کرامت شب گذشته، 15 مهرماه طی سخنانی بعد از نماز مغرب و عشا در شبستان امام خمینی(ره)، گفت: نعمات خداوند همواره باید با حمد و ثنای الهی و نگرش شاکرانه همراه باشد؛ چراکه خداوند انسان‌ها را موظف کرده به‌طور مستمر شاکر نعمات باشند و ناسپاسی نکنند.
وی افزود: اگرچه نمی‌توان از عهده شکر تمامی نعمات برآمد، اما همین که انسان در حد توان شاکر درگاه الهی باشد، نشان‌دهنده عبودیت حقیقی است.
سخنران حرم بانوی کرامت بیان کرد: اگر انسان شاکر درگاه الهی باشد، قطعاً از نعمات بیشتری برخوردار خواهد شد و این وعده حتمی خداوند به بندگان شاکر است.
استاد حوزه علمیه تأکید کرد: شکر به درگاه الهی نباید معطوف به وجود نعمات باشد، بلکه حقیقت شکر همانا هم در راحتی‌ها و عافیت است و هم در بلاها و مصائب که باید به این مسئله توجه جدی شود. انسان در بروز مشکلات همواره صبر پیشه کرده و حمد و ثنای الهی را به جا بیاورد.
حجت‌الاسلام حسینی قمی یادآور شد: نمونه بارز حمد و ثنای الهی در سختی‌ها، واقعه عاشورا است که امام حسین(ع) در خطبه‌ای در شب عاشورا به حمد و ثنای الهی پرداخته است.
سخنران حرم بانوی کرامت در ادامه گفت: حضرت سیدالشهدا(ع) زیباترین حمد و ثنای الهی را در شب عاشورا که سخت‌ترین شب حضرت بود به زبان جاری کردند و احسن الحمد را به جهانیان شناساندند.
وی افزود: شکر و حمد الهی در مسیر پرفراز و نشیب زندگی، در سختی‌ها و خوشی‌ها، در مصائب و راحتی‌ها و بلاهای متعدد، یک امر ضروری و نشان‌دهنده عبودیت واقعی و حقیقی بشر است.
سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: تمامی ائمه معصومین(ع) در سخت‌ترین مصائب و در اوج بلاها همواره شاکر درگاه الهی بودند؛ از این رو تمامی کسانی که به زیارت حضرات معصومین(ع) مشرف می‌شوند، از این خصیصه اخلاقی درس بگیرند و ائمه معصومین(ع) را الگوی خود در موضوع صبر و شکر قرار بدهند.
حجت‌الاسلام حسینی قمی در پایان گفت: وقتی به زیارت اهل بیت(ع) می‌رویم، باید شاهد تغییر و تحول و فزونی در ایمان خود باشیم نه اینکه خدای ناکرده در اعتقادات دچار ضعف و سسستی بشویم و حضرات معصومین(ع) و خداوند را در حد برآورده کردن حاجات دنیوی خود بشناسیم که اگر حاجات خود را به دست نیاوریم از آن‌ها روی گردان شویم.
حسین شاهبداغی
انتهای پیام
captcha