برگزاری بیش از ۹۰ برنامه فرهنگی با همکاری میراث فرهنگی استان مرکزی
کد خبر: 3848678
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲

برگزاری بیش از ۹۰ برنامه فرهنگی با همکاری میراث فرهنگی استان مرکزی

گروه فرهنگی ــ مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: بیش از ۹۰ برنامه فرهنگی و جشنواره‌های متعدد با همکاری این اداره کل در ۱۸ ماه گذشته برگزار شده است.

علیرضا ایزدی، مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان مرکزی، در گفت‌وگو با ایکنا از استان مرکزی، با گرامیداشت هفته گردشگری به تشریح اقدامات شاخص صورت‌گرفته در حوزه گردشگری و سرمایه‌گذاری استان طی 18 ماه گذشته پرداخت.

وی گفت: تعداد پروژه‌های گردشگری در حال ساخت استان تاکنون 70 طرح  با حجم سرمایه‌گذاری ۳۵ هزار میلیارد ریال است.

مدیر‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی در ادامه با اشاره به صدور مجوز 35 پروژه گردشگری طی 18 ماه گذشته اظهار کرد: این پروژه‌ها شامل یک هتل آپارتمان‌، 10 اقامتگاه بوم‌گردی، 9 سفره‌خانه سنتی و 6 مجتمع تفریحی گردشگری، 1 آموزشگاه گردشگری و 8 دفتر خدمات مسافرتی است.

ایزدی افزود: در 18 ماه گذشته، مجوز بهره‌برداری 1 هتل و 10 اقامتگاه بوم‌گردی صادر و برای 222 نفر اشتغال‌زایی مستقیم در این حوزه ایجاد شد. تعداد گردشگران ورودی به مراکز اقامتی استان در مدت مذکور 149 هزار گردشگر داخلی و 13530 گردشگر خارجی است.

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان مرکزی با اشاره به نقش مهم آموزش در ارائه خدمات مناسب به گردشگران و جذب بیشتر گردشگر اضافه کرد: به منظور توانمندسازی ذی‌نفعان این حوزه، 906 نفر از شاغلان در تاسیسات گردشگری و 77 نفر از جوامع محلی طی این مدت آموزش دیده‌اند.

این مقام مسئول در خصوص وضعیت تشکل‌های غیردولتی در حوزه گردشگری نیز تصریح کرد: 12 تشکل در سه حوزه گردشگری، میراث‌ فرهنگی و صنایع ‌دستی فعال است که از این تعداد 10 تشکل در حوزه گردشگری فعالیت بیشتری دارند.

انتهای پیام
captcha