اردبیل پایتخت گردشگری اکو در سال ۲۰۳۳ شد
کد خبر: 3848698
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱

اردبیل پایتخت گردشگری اکو در سال ۲۰۳۳ شد

گروه اجتماعی ــ استاندار اردبیل گفت: استان اردبیل به عنوان پایتخت گردشگری اکو در سال ۲۰۳۳ انتخاب شده است که این امر می‌تواند زمینه‌ساز رونق و توسعه گردشگری در استان باشد.

اردبیل به عنوان پایتخت گردشگری اکو در سال ۲۰۳۳ انتخاب شدبه گزارش ایکنا از اردبیل، اکبر بهنام‌جو، استاندار اردبیل، صبح امروز، ۱۷ مهرماه در جلسه بررسی برنامه‌های توسعه گردشگری در اردبیل اظهار کرد: استان اردبیل به عنوان پایتخت گردشگری اکو در سال ۲۰۳۳ انتخاب شده است که این امر‌ می‌تواند زمینه‌ساز رونق و توسعه گردشگری در استان باشد.

وی این مهم را ضمانتی برای توسعه پایدار استان برشمرد و بیان کرد: از جمله مصوبات در این زمینه که در خجند تاجیکستان مصوب شد، تصویب اصول توسعه پایدار در حوزه گردشگری، تصویب برنامه اقدام و عمل در راستای اصول توسعه گردشگری پایدار در بین کشور‌های اکو و تصویب پروژه‌های کاربردی در زمینه ایجاد شبکه یکپارچه تور اوپراتور‌ها و سایر ذی‌نفعان گردشگری در منطقه اکو بود.

استاندار اردبیل با اشاره به توافق ایجاد شده برای تسهیل در رفت و آمد گردشگران در حوزه اکو تصریح کرد: ایده انتخاب پایتخت گردشگری اکو توسط ایران در اجلاس اکو مطرح شد که براساس آن شهر سال در سال ۲۰۲۲ و اردبیل در سال ۲۰۲۳ به عنوان پایتخت گردشگری اکو تعیین شد.

بهنام‌جو با بیان اینکه کمتر از چهار سال به این رویداد مهم باقی مانده است، اظهار کرد: باید در این مدت کوتاه در راستای تمین زیرساخت‌های اصلی نظیر راه‌آهن، هتل‌های پنج ستاره، راه‌های ارتباطی گردشگری و نیز تاسیسات گردشگری اقدام شود تا با فراهم سازی استاندارد‌های لازم بین‌المللی در این بخش‌ها، آمادگی لازم برای برگزاری این رویداد مهم را که‌ می‌تواند نقطه عطفی برای استان باشد، داشته باشیم.

وی قابلیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری در استان را یکی از ظرفیت‌های توسعه اردبیل دانست و گفت: با توجه به جاذبه‌های تاریخی و طبیعی موجود در استان اردبیل‌ می‌توانیم این منطقه را با توسعه برنامه‌ها و زیرساخت‌ها به یکی از مقاصد مهم گردشگران کشور‌های اکو تبدیل کنیم.

استاندار اردبیل با بیان اینکه در دو سال اخیر اقدامات خوبی در بخش گردشگری استان اردبیل انجام شده است، افزود: برای رونق گردشگری در استان به دنبال احیای گردشگری زمستانی در کنار توجه به توسعه زیرساخت‌ها در بخش‌های مختلف گردشگری هستیم تا این عوامل در کنار جاذبه‌های تاریخی و تنوع اقلیمی زمینه برای رونق هر چه بیشتر صنعت گردشگری در استان را فراهم آورد.

انتهای پیام
captcha