خدمات‌رسانی ۲۰ استان معین به زائران در مرز مهران
کد خبر: 3848838
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۸

خدمات‌رسانی ۲۰ استان معین به زائران در مرز مهران

گروه اجتماعی ــ استاندار ایلام گفت: ۲۰ استان معین در ایام اربعین امسال در مرز مهران و دیگر مسیر‌های ایلام به زائران در بخش‌ها و حوزه‌های مختلف خدمات‌رسانی می‌کنند.

خدمات رسانی ۲۰ استان معین به زائران در مرز مهران

به گزارش ایکنا از ایلام، قاسم سلیمانی‌دشتکی، استاندار ایلام، امروز، 17 مهرماه در نشست قرارگاه ستاد اربعین استان ایلام در پایانه مرزی مهران که با حضور فرمانده نیروی انتظامی برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس پیش بینی‌ها امسال حجم تردد زائران از مرز مهران نسبت به سال‌های گذشته بیشتر است که در روزهای آغازین ماه صفر حضور پرشور و غافلگیرکننده زائران در این مرز این پیش‌بینی‌ها را محقق کرده است.

وی با اشاره به افزایش تردد زائران از مرز مهران در روزهای آتی افزود: از ساعت یک بامداد تا ساعت ۱۲ ظهر امروز بیش از ۱۰۰ هزار نفر زائر از این مرز تردد داشته‌اند.

استاندار ایلام با اشاره به استقرار ۱۷۰ موکب در مناطق مختلف استان ایلام یادآور شد: ظرفیت اسکان زائران در اقامتگاه‌های نهادها و ارگان های مختلف به ویژه سپاه بیش از ۲۰ هزار نفر و هلال احمر هم حدود پنج هزار نفر در شبانه روز است که در کنار این استراحتگاه‌ها از ظرفیت مساجد و تکایا نیز استفاده می‌شود.

سلیمانی‌دشتکی در خصوص جانمایی، فعالیت موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی یادآور شد: این موکب‌‎ها در مکان‌های مناسب استقرار نیافته اند و عمده بیشتر موکب‌ها به جای استقرار در طول مسیرها در شهر یا نزدیک شهرها برپا شده اند و در طول مسیرها موکب کمتر دیده می‌شود.

وی به وجود برخی مشکلات در راستای خدمات رسانی به زائران اشاره کرد و افزود: توزیع آب آشامیدنی زائران یکی از مشکلات اساسی مرز مهران است که باید روند توزیع آب آشامیدنی بهتر مدیریت شود هرچند سپاه نیز ۱۷ دستگاه تانکر آبرسان را به منطقه اعزام کرده اما در آن سوی مرز نیز باید از تانکرهای آب مستقر شوند.

استاندار ایلام با بیان اینکه مرز مهران بیشترین حجم تراکم زائران را در مسیر برگشت به کشور دارد، ادامه داد: باید برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای باشد که خدمات رسانی موکب‌ها در مسیر برگشت زائران همچنان به فعالیت خود ادامه دهند و اتوبوس‌های درون و برون شهری برای جابجایی زائران در پایانه برکت بهتر سامان دهی شوند.

انتهای پیام
captcha