آغاز فعالیت موکب امامزادگان و بقاع متبرکه در مرز مهران
کد خبر: 3848976
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۵
حجت‌الاسلام عزیزی خبر داد:

آغاز فعالیت موکب امامزادگان و بقاع متبرکه در مرز مهران

گروه اجتماعی - مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام با اشاره به آغاز فعالیت موکب بزرگ امامزادگان و بقاع متبرکه در مرز بین‌المللی مهران، گفت: درآمد موقوفات مرتبط با عزاداری امام حسین (ع) ۶ استان کشور برای خدمات‌دهی زوار اربعین حسینی در مهران هزینه می‌شود.

آغاز فعالیت موکب امامزادگان و بقاع متبرکه در مرز مهران
به گزارش ایکنا از ایلام به نقل از روابط عمومی اوقاف و امور خیریه ایلام، حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی عزیزی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان ایلام امروز 18 مهر ماه، اظهار کرد: موکب بزرگ امامزادگان و بقاع متبرکه کشور در مرز مهران با همکاری ادارات کل اوقاف و امور خیریه استان‌های ایلام، سمنان، گلستان، گیلان، خراسان شمالی و استان آذربایجان غربی در پایانه مرزی مهران دایر شده است.
وی با بیان اینکه یک آشپزخانه بزرگ و دائمی در محل قدمگاه امامزاده ابراهیم قتال (ع) برای پخت غذا و توزیع در بین زوار اربعین حسینی احداث‌شده است، یادآور شد: درآمد موقوفات مرتبط با عزاداری امام حسین (ع) در ۶ استان کشور در اربعین امسال برای خدمات‌دهی زائران اباعبدالله الحسین (ع) در مهران هزینه می‌شود.
عزیزی بابیان اینکه اربعین امسال از طریق ادارات اوقاف و امور خیریه ۶ استان کشور ۲ موکب بزرگ فرهنگی و تغذیه و اسکان در مهران راه‌اندازی شده است، افزود: هزینه این مواکب از محل موقوفات مرتبط با عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) تأمین می‌شود.
وی بابیان اینکه روزانه ۱۲ هزار وعده‌غذا در آشپزخانه مرکزی این اداره کل در مهران پخت و بین زائران اربعین حسینی توزیع خواهد شد، تصریح کرد: کار پخت غذا در این آشپزخانه آغازشده و تاکنون ۲۰ تن گوشت و ۴۰ تن برنج از سوی خیران به این آشپزخانه ارسال‌شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام عنوان کرد: خدمات‌دهی این موکب‌ها تا یک هفته پس از برگزاری راهپیمایی اربعین و بازگشت زائران از عتبات عالیات ادامه خواهد داشت.
انتهای پیام
captcha