سفر رهبری به خراسان‌شمالی سبب توسعه این خطه شد
کد خبر: 3849056
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۴

سفر رهبری به خراسان‌شمالی سبب توسعه این خطه شد

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه بجنورد گفت: ۱۹ مهرماه سالروز سفر مقام معظم رهبری به استان باید همه‌ساله با شکوه هر چه بیشتر گرامی داشته شود زیرا سبب توسعه و پیشرفت منطقه شده است.

سفری رهبری به خراسان‌شمالی سبب توسعه این خطه شد

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، حجت‌الاسلام‌ ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد، امروز ۱۹ مهرماه در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه بجنورد ضمن گرامیداشت نوزدهم مهرماه، سالروز سفر رهبر معظم انقلاب به خراسان‌شمالی، این روز را یوم‌الله استان دانست، اظهارکرد: این روز و سفر باید همه‌ساله با شکوه هر چه بیشتر گرامی داشته شود زیرا سبب توسعه و پیشرفت منطقه شده است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی استقبال بی‌نظیر مردم در این سفر را نشان از غیرت و پایداری مردم استان توصیف و بیان کرد: حضور و استقبال مردم از سفر رهبری انصافاً عالی بود و حتی مقام معظم رهبری نیز لذت خود از این حضور مردم را توصیف کرده بودند.

وی با برشمردن برخی از علل اهمیت این حضور مردم خراسان شمالی در استقبال از سفر رهبر انقلاب به این استان، تصریح کرد: زمان‌شناسی مردم استان ازجمله این علل است که در اوج تحریم‌ها و تشدید آن توسط آمریکا علیه ایران، این‌چنین استقبالی ایجاد شد.

وی افزود: دشمنان با این فشارها قصد از پا درآوردن انقلاب را داشتند و تصور این‌چنین حضوری را از سوی مردم نداشتند به‌نحوی‌که مسیر ۱۰ دقیقه‌ای فرودگاه بجنورد تا استادیوم تختی این شهر، با حضور پرشور مردم قریب به ۲ ساعت به طول انجامید.

یعقوبی این سفر را از جمله سفرهای مهم و حساس رهبری بیان کرد، گفت: این سفر هشت روز به طول انجامید و جزو طولانی‌ترین حضورهای رهبر انقلاب در سفرهای استانی خویش بوده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همچنین بر وجود برکات مادی این سفر نیز اشاره کرد، افزود: طی این حضور بالغ‌بر هزار و ۸۱۹ میلیارد تومان اعتبارات و هزار و ۶۳۵ پروژه در خراسان‌شمالی انجام شد.

وی با بیان اینکه در روز 19 مهر مردم خراسان‌شمالی نمره 20 را کسب کردند، افزود: مقام معظم رهبری در روز آخر سفر خود به این استان فرمودند که از حضور مردم این استان لذت بردند.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌شمالی بیان کرد: بسیاری از ادارات از مشکل استیجاری بودن رها شدند؛ آموزش و پرورش با ساخت کلاس و سالن ورزشی بیشترین بهره را برد و همچنین سپاه، نیروی انتظامی، حوزه‌های علمیه و مردم از نتایج مثبت این سفر بهره مند شدند.

وی افزود: سفر رهبری، کلید توسعه استان بود و به اذعان بسیاری از مسئولان، این سفر ۲۰ سال استان را به جلو حرکت داد.

امام جمعه بجنورد، اشاره رهبری به سبک زندگی در این استان را دستاورد معنوی این سفر خواند، گفت: شکوه آن سفر هیچگاه از یاد و خاطره مردم ما پاک نخواهد شد، مردم سالروز سفر رهبری را فراموش نکرده اند و برای تداعی خاطره خوش آن سفر؛ امروز در صحنه حاضر شده‌اند.

گفتنی است امروز ۱۹ مهر در گرامیداشت هفتمین سالگرد سفر رهبر انقلاب به خراسان‌شمالی مردم ولایتمدار و مومن بجنورد، با برپایی تجمع بزرگی در میدان بازرگانی این شهر یاد و خاطره آن روز بزرگ و بهیاد ماندنی را گرامی داشتند.

آحاد مردم مرکز استان خراسان‌شمالی، اعم از اقشار مختلف شامل پیر و جوان، زن و مرد، کارمند و کارگر که در میان آنان حضور جوانان و نوجوانان بیشتر به چشم می‌آمد، با گردآمدن در این محل و سر دادن شعارهای «ای رهبر آزاده، آماده ایم آماده»، «جانم فدای رهبر» و «رهبر اگر فرمان دهد، جان را فدایش می‌کنم» صحنه‌هایی از استقبال تاریخی خود از مقام عظمای ولایت در سال ۹۱ را زنده کرده و مجددا عشق و ارادت خود به رهبر معظم انقلاب را به نمایش گذاشتند.

انتهای پیام
captcha