اجرای طرح تربیت حافظان شمال غرب و غرب تهران متوقف شد
کد خبر: 3850120
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۸
پس از گذشت سه سال؛

اجرای طرح تربیت حافظان شمال غرب و غرب تهران متوقف شد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ اجرای طرح تربیت حافظان شمال غرب و غرب تهران پس از گذشت سه سال متوقف شد.

محمدمهدی خواجه محمودآباد، مدیر اجرایی طرح تربیت حافظان شمال غرب و غرب تهران، در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا؛ از عدم اجرای این طرح قرآنی در سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: طرح تربیت حافظان در سنوات گذشته هر سال در بین حدود هشت هزار نفر از قرآن‌آموزان مدارس منطقه 10 و با حضور نزدیک به 40 مربی اجرایی می‌شد و طی اجرای آن نیز قرآن‌آموزان با بهره‌گیری از آیات الهی و حفظ جزء سی‌ام قرآن کریم، از سفره قرآن کریم متنعم می‌شدند.

خواجه‌‌محمودآباد ادامه داد: مربیان این طرح ملی از سوی مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت دارالتقوی مبین تهران در مدارس منطقه حضور داشتند که همگی ایشان از منتخبان دوره‌های تربیت مربی بودند و با هماهنگی انجام شده با اداره‌کل آموزش و پرورش شهر تهران، در ساعات تعیین شده در کلاس‌ها حضور یافته و علاوه بر آموزش حفظ سوره‌های قرآن کریم، تفسیر آیات را نیز در سطح قرآن‌آموزان بیان می‌کردند.

مدیر اجرایی طرح تربیت حافظان شمال غرب و غرب تهران با اشاره به اینکه آموزش بخشی از نهج‌البلاغه نیز در دستور کار مربیان قرار داشت که هر سال در این وسعت به قرآن‌آموزان ارائه می‌شد، تصریح کرد: مربیان طرح همگی از نیروهای اجرایی طرح 1452 در مدارس بودند که با دقایق این طرح قرآنی آشنایی کامل داشتند.

وی با بیان اینکه با وجود پیگیری‌های انجام شده در رابطه با اجرای طرح در سال تحصیلی جدید، این طرح امسال اجرایی نمی‌شود، گفت: طرح تربیت حافظان قرآن کریم مناطق غرب و شمال غرب تهران متأسفانه با پیگیری بنده، اولیای مدرسه و آموزش و پرورش منطقه تاکنون طرح مذکور در سال تحصیلی جدید اجرا نشده است و احتمالاً اجرای آن امسال تعطیل خواهد بود.

خواجه‌ محمودآباد با اشاره به اینکه طی سال‌های گذشته و با اجرای این طرح قرآنی، دانش‌آموزان و خانواده‌های ایشان با آن مأنوس شده‌اند، ابراز کرد: تماس‌های مکرری از سوی خانواده‌های دانش‌آموزانی، که طی سال‌های گذشته تحت پوشش این طرح قرآنی قرار داشته‌اند، برای برقراری مجدد طرح در سال تحصیلی جدید انجام شده است که متأسفانه نمی‌توانیم پاسخگوی ایشان باشیم.

مدیر اجرایی طرح تربیت حافظان شمال غرب و غرب تهران اظهار امیدواری کرد تا با مساعدت مسئولان اوقاف و آموزش و پرورش این طرح قرآنی که هزاران نفر را طی سال‌های گذشته پوشش داده، مجدداً اجرا شود تا برنامه‌های ویژه قرآنی به دانش‌آموزان منطقه ارائه شود.

انتهای پیام
captcha