مصرف آب در حوضه دریاچه ارومیه فرهنگ‌سازی شود
کد خبر: 3850140
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۸

مصرف آب در حوضه دریاچه ارومیه فرهنگ‌سازی شود

گروه اجتماعی ــ معاون وزیر کشاورزی گفت: فرهنگ‌سازی مصرف آب در بخش کشاورزی مهم بوده و این موضوع باید در مورد محصولات کشاورزی حوضه دریاچه ارومیه مورد ارزیابی قرار گیرد.

مصرف آب محصولات کشاورزی حوضه دریاچه ارومیه فرهنگ‌سازی شود

به گزارش خبرگزاری ایکنا از آذربایجان‌غربی، عباس کشاورز، معاون وزیر کشور، امروز، 23 مهر، در نشست تخصصی نقد و‌ بررسی عملکرد ستاد احیای دریاچه ارومیه اظهار کرد: مصرف آب در استان آذربایجان‌غربی که بیشتر مردم این استان در زمینه کشاورزی امرار معاش می‌کنند مهم بوده که در حوضه دریاچه ارومیه فرهنگ‌سازی و ارزیابی شود.

وی افزود: هم‌اکنون ۸۰ درصد آب حوضه آبریز دریاچه ارومیه را محصولاتی مانند یونجه با ۳۱.۵ درصد، سیب با ۱۶ درصد و نیز محصولاتی مانند گندم، چغندرقند و انگور به خود اختصاص داده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه برای کاهش هدر‌رفت محصولات تولیدی کشاورزی باید مشکل صنایع و تجارت را حل و بازار را مدیریت کنیم، تصریح کرد: با توجه به اینکه سرانه زمین در حوضه آبریز دریاچه ارومیه کم بوده؛ بنابراین موضوع شغل جایگزین، درآمد و معیشت بسیار سخت و دشوار است.

کشاورز در ادامه سحنان خود با اشاره به اینکه باید مصرف آب یونجه در حوضه آبریز دریاچه ارومیه کاهش و کنترل شود، افزود: ۳۰ تا ۴۰ درصد آب برای این محصول مصرف شده و باید ضمن تقویت دامپروری، مصرف آب یونجه را برای احیای دریاچه ارومیه کاهش داد.

معاون وزیر کشاورزی بر استفاده از روش‌های نوین آبیاری در بخش کشاورزی تأکید کرد و افزود: توجه به این امر و اصلاح ساختار کشاورزی از هدررفت آب جلوگیری می‌کند.

انتهای پیام
captcha