مراسم پیاده‌روی «جاماندگان از اربعین» در اراک برگزار می‌شود
کد خبر: 3850380
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱

مراسم پیاده‌روی «جاماندگان از اربعین» در اراک برگزار می‌شود

گروه فرهنگی ــ مدیرکل اوقاف استان مرکزی گفت: همزمان با روز اربعین‌، مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین صبح روز اربعین از میدان فراهان اراک به سمت امامزاده محمد عابد(ع) برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام عبدالله واحدی، مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در گفت‌وگو با ایکنا از استان مرکزی، گفت: همزمان با روز اربعین مراسم پیاده‌روی با عنوان «جاماندگان از اربعین» روز شنبه از میدان فراهان اراک تا آستان مقدس امامزاده محمد عابد(ع) برگزار می‌شود.

وی با اشاره به حضور گسترده مردم در چند سال اخیر در این مراسم معنوی بیان کرد: این مراسم پیاده‌روی از ساعت ۸ صبح روز اربعین با تجمع عزاداران در میدان فراهان آغاز می‌شود و عزاداران با حرکت در مسیر و سینه‌زنی و زنجیرزنی تا مرقد مطهر امامزاده محمد عابد علیه‌السلام در غم شهادت امام حسین علیه‌السلام و یاران با وفایش سوگواری می‌کنند.

مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی ادامه داد: قرائت قرآن، برپایی مراسم مداحی، سینه‌زنی، سخنرانی و قرائت زیارت اربعین حسینی(ع) از دیگر برنامه‌های این روز است.

وی اضافه کرد: در مسیر عزاداری و پیاده‌روی بیش از ۳۰ موکب برپا می‌شود که این موکب‌ها از محل نذورات مردمی و همچنین آستان مقدس امامزاده محمد عابد دایر است و از عزاداران پذیرایی می‌کنند.

حجت‌الاسلام واحدی بیان کرد: در ظهر روز اربعین بیش از ۵ هزار پرس غذا از محل نیات موقوفات پخت و جهت توزیع در بین زائرانی که پای پیاده به امامزاده محمد عابد‌(ع) تشرف پیدا کرده‌اند، توزیع خواهد شد.

انتهای پیام
captcha