برگزاری اولین موکب مجازی اربعین
کد خبر: 3850452
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۲

برگزاری اولین موکب مجازی اربعین

گروه اجتماعی ــ با هدف تلاش برای ارائه محتواهای دینی و مذهبی در فضای مجازی، اولین موکب مجازی اربعین با حضور فعالان فضای مجازی و رسانه‌ای خراسان‌جنوبی برگزار شد.

برگزاری اولین موکب مجازی اربعین/ محتوای دینی؛ ظرفیتی که در فضای مجازی مغفول مانده استبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، اکنون که ابزارهای ارتباطات و اطلاعات، روزبه‌روز بیشتر خود‌نمایی می‌کند و انفجار اطلاعات به معنای حقیقی‌اش، رخ داده، چه شده است که سرچشمه‌های زلال معارف دینی و احکام و مسائل نجات‌بخش اسلامی، در این عرصه، همچنان غریب مانده‌اند.

حال که فضای مجازی بیشترین بخش زندگی فرزندان‌ ما را پر کرده است، به این حوزه بیشتر توجه کرده و با رعایت اصول درست و پرهیز از افراط و تفریط در این مقطع حساس فعالیت کنیم.

یک محتوای دینی الکترونیکی، باید به بهترین شکل ساخته شده باشد و از همه عناصر غنی‌سازی و جذاب‌سازی محتوا برای کاربر استفاده کرده باشد. رعایت استانداردهای فنی، استفاده از اصول فنی و نرم‌افزاری و به‌کارگیری عناصر چند رسانه‌ای، از این قبیل است که در سایه حمایت‌های مادی و معنوی از مجریان امور وب‌گاه‌ها، محقق می‌شود. از این رو بهره‌گیری درست از فعالان فضای مجازی با بکارگیری نیروهای متخصص و خبره در این امر می‌تواند راهگشا باشد.

به همین منظور و با هدف تلاش برای ارائه محتواهای دینی و مذهبی در فضای مجازی، اولین موکب مجازی اربعین با حضور فعالان فضای‌ مجازی و رسانه‌ای خراسان‌جنوبی برگزار شد.

برگزاری اولین موکب مجازی اربعین/ محتوای دینی؛ ظرفیتی که در فضای مجازی مغفول مانده است

فضای مجازی نیازمند یک مدیریت قوی است

سجاد رضایی، مسئول سازمان بسیج رسانه خراسان‌جنوبی در اولین موکب مجازی اربعین که با حضور فعالان فضای‌مجازی و رسانه‌ای خراسان‌جنوبی برگزار شد، اظهار کرد: کمیته‌ فضای مجازی در آستانه انتخابات در استان شکل گرفته‌، اما این مطالبه عمومی همه فعالان فضای مجازی استان است که فضای مجازی نیازمند یک مدیریت قوی است.

وی با بیان اینکه با یک اقدام مقطعی در آستانه انتخابات نمی‌توان این عرصه را به‌خوبی برنامه‌ریزی و مدیریت کرد، افزود: در دنیای فضای مجازی که از آن به پلیدی یاد می‌شود، نورانیت خط سرخ حسینی با همت فعالان فضای مجازی به رخ دیگران کشیده می‌شود.

مسئول سازمان بسیج رسانه خراسان‌جنوبی بیان کرد: لازم است شورای عالی فضای مجازی با هماهنگی تمامی نهادها و سازمان‌ها در استان تشکیل شود.

رضایی ادامه داد: عرصه فضای مجازی در خراسان‌جنوبی بدون ‌متولی بوده و نیازمند یک مدیریت واحد، خوب و تعریف شده‌ است تا تمام ابعاد و وجوه را کنار یکدیگر مدیریت کند و این موضوع نیاز به برنامه‌ریزی، سازماندهی و اقدام دارد.

وی بیان کرد: هر روز برای ما روز عاشوراست؛ چرا که عرصه و جبهه مبارزه حق و باطل عرصه فضای مجازی است و در این خصوص رهبر معظم انقلاب نیز می‌فرمایند که یکی از عرصه‌های اصلی جنگ نرم، فضای مجازی است.

مسئول سازمان بسیج رسانه خراسان‌جنوبی بیان کرد: در ایام عزاداری امام حسین(ع) دو کلید‌واژه «حب‌الحسین یجمعنا» و از «خاوران تا کربلا» به‌همت فعالان سازمان فضای مجازی بسیج در حنجره‌های فضای مجازی طنین‌انداز شد.

رضایی با بیان اینکه این برنامه‌ها در یک زمان‌بندی با انجام پنج عملیات و در هر کدام ۱۴ هزار توئیت در توئیتر منتشر شد، بیان کرد: در شرایط حاضر باید برای مقابله با دشمن در فضای مجازی کار ایجابی و سلبی انجام داد.

برگزاری اولین موکب مجازی اربعین/ محتوای دینی؛ ظرفیتی که در فضای مجازی مغفول مانده است

عدالت‌خواهی؛ امری که اربعینی‌ها را جمع می‌کند

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین سید‌علیرضا عبادی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی در این جلسه، اظهار کرد: در زمانی از تاریخ، متوکل عباسی بارگاه سید‌الشهدا(ع) را تخریب و یا دست زائر کربلا را قطع می‌کرد.

وی با بیان اینکه در عصر حاضر نیز رضاخان به‌واسطه نوکری استکبار مانع برگزاری جلسات عزاداری و روضه شد، افزود: همه این موارد نشان می‌دهد که راه و مسیر امام حسین(ع) خاص و ویژه است که حساسیت مستکبرین و ظالمان را برانگیخته است.

امام جمعه بیرجند بیان‌کرد: آن چیزی که این خیل کثیر جمعیت از مذاهب مختلف را در اربعین گرد هم جمع می‌کند، انگیزه عدالت‌خواهی است؛ چرا که آنان امام حسین(ع) را نماد عدالت‌خواهی و مبارزه با ظلم می‌دانند.

عبادی اظهار کرد: زائران ۳۰ میلیونی امام حسین(ع) در روز اربعین تابلوی عدالت‌خواهی را در برابر تابلوی جنایت و حیوانیت با نام‌های مختلف لیبرال و کمونیست و حتی مسلمان تابع ترامپ بلند کرده‌اند.

وی ادامه داد: در شرایطی که مکتب‌های الحادی به بن‌بست رسیده و تنها به یک‌سری مسائل حیوانی دلخوش هستند عده زیادی با انگیزه‌های عدالت‌خواهی در ایام اربعین راهی کربلا می‌شوند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی یادآور شد: اعتراضات مردم در سراسر جهان در سال‌های اخیر نشان می‌دهد که مردم دنیا از سیستم لیبرالی و مادی‌گرایی خسته شده و نسبت به آن، سؤال و اعتراض دارند.

حال که در روزهای پایانی ماه عزای امام حسین(ع) قرار داریم چه خوب است این فرصت‌ها را مغتنم شمرده و در عرصه فضای مجازی برای جوانان و نوجوانان خود خوراک فرهنگی و مذهبی مهیا کنیم.

انتهای پیام
captcha