موکب سلامت قزوین در کربلا سه ساله شد
کد خبر: 3850592
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۷

موکب سلامت قزوین در کربلا سه ساله شد

گروه اجتماعی ــ مسئول موکب سلامت ستاد مردمی اربعین قزوین در کربلا گفت: امسال که سومین سال برپایی موکب سلامت حضرت رقیه(س) است مراجعه نیروی داوطلب برای خدمت در موکب سلامت به مراتب بیشتر از سال‌های قبل شده است.

سومین سال برپایی موکب سلامت قزوین در کربلاست

محمدرضا بحرانی، مسئول موکب سلامت ستاد مردمی اربعین قزوین، در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، اظهار کرد: امسال که سومین سال برپایی موکب سلامت حضرت رقیه (س) است؛  این موکب در سه نقطه نجف، کربلا و مسیب در قالب ۱۰۰ کادر پزشکی خدمات درمانی، مامایی، اتاق عمل، پرستاری به زوار ارائه داده و روزانه حدود دوهزار ویزیت رایگان در هر موکب انجام می‌شود.

مسئول موکب حضرت رقیه(س) گفت: همه خدمات رایگان است و تمامی زائرین ایرانی و غیرایرانی در این موکب پذیرش می‌شوند، فارغ‌التحصیلان و دانشجویان جهادی علوم پزشکی در موکب حضور دارند‌.

بحرانی بیان کرد: امسال مراجعه نیروی داوطلب برای خدمت در موکب سلامت به مراتب بیشتر از سال‌های قبل شده است و این نشان‌دهنده شکل‌گیری یک جریان بزرگ در اربعین است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه با کمبود امکانات و محدودیت‌هایی از جمله کمبود دارو مواجه هستیم نیاز است مسئولین برای تامین نیازهای کادر پزشکی ورود پیدا کنند.

مسئول موکب حضرت رقیه(س) در کربلا افزود: حضور و کمک مردم در بخش‌هایی مانند اسکان و تغذیه بسیار پررنگ است اما بخش بهداشت و سلامت از جمله اموری است که معمولاً کمتر به آن پرداخته می‌شود لذا نیاز است در حوزه بهداشتی و درمانی پشتیبانی بیشتری صورت بگیرد.

انتهای پیام
captcha