شرکت 29 هزار زائر سمنانی در پیاده‌روی اربعین
کد خبر: 3850665
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱

شرکت 29 هزار زائر سمنانی در پیاده‌روی اربعین

گروه اجتماعی- مدیر حج و زیارت استان سمنان از شرکت و ثبت نام 29 هزار زائر از استان سمنان در پیاده‌روی اربعین حسینی در سامانه سماح خبر داد.

شرکت 29 هزار زائر سمنانی در پیاده‌روی اربعین

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی حج و زیارت استان سمنان خلیل دلپاک، مدیر این سازمان امروز 25 مهر از شرکت و ثبت نام 29 هزار زائر از استان سمنان در پیاده‌روی اربعین حسینی در سامانه سماح خبر داد و گفت: حضور این تعداد زائر از استان سمنان در پیاده‌روی اربعین حسینی بی‌سابقه است و تمهیدات لازم برای امنیت و سلامت این مشتاقان زیارت کربلای معلی و نجف اشرف اندیشیده شده است.

وی ادامه داد: زائران می‌توانند از طریق سامانه samah.haj.ir یا مراجعه به دفاتر شرکت‌های زیارتی دارای مجوز استان سمنان برای شرکت در آیین اربعین حسینی نام‎نویسی کنند.

دلپاک با تاکید بر اینکه مرز معین زائران سمنان برای اعزام به پیاده‌روی اربعین حسینی مهران در استان کرمانشاه است و مشتاقان این آیین معنوی در زمان تردد به مرزهای کشور به مسایل ایمنی و بهداشتی توجه ویژه‌ای داشتند باشند متذکر شد: روزانه خبرهای ویژه اربعین از رسانه و خبرگزاری‌های مختلف اطلاع‌رسانی می‌شود و زائران به توصیه‌های مسئولان برای برگزاری باشکوه‌تر این آیین معنوی توجه داشته باشند.

مدیر حج و زیارت استان سمنان  با اشاره به اینکه موکب‌های متعددی در مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی در نقاط مرزی و شهرهای کربلا و نجف مستقر است و زائران برای دریافت خدمات از این موکب‌ها استفاده کنند یادآور شد: جهت مراسم اربعین سال ۱۳۹۸ با توجه به توافق ایران و عراق ، زائران ایرانی می‌توانند از دهم شهریور ۹۸ تا هفتم آبان این سال بدون گرفتن روادید به شرط ثبت نام در سامانه سماح و داشتن گذرنامه معتبر وارد عراق شوند.

انتهای پیام
captcha