ایجاد زیرساخت‌های دائمی در مرز مهران، ضروری‌1ترین نیاز است
کد خبر: 3850976
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۶
سلیمانی دشتکی تاکید کرد:

ایجاد زیرساخت‌های دائمی در مرز مهران، ضروری‌1ترین نیاز است

گروه اجتماعی - استاندار ایلام با بیان اینکه مرز بین‌المللی مهران در طول سال محل تردد حجم زیاد زائران عتبات عالیات و فعالان تجاری است، گفت: تکمیل و ایجاد زیرساخت‌های اربعین در این منطقه مرزی به صورت دائمی ضروری ترین نیاز است.

ایجاد زیرساخت‌های دائمی در مرز مهران، ضروری‌1ترین نیاز است
به گزارش ایکنا از ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی، استاندار ایلام امروز 27 مهر ماه در نشست ستاد اربعین استان ایلام در مرز مهران که با حضور سردار اشتری برگزار شد، اظهار کرد: باید امکاناتی نظیر دستگاه آب سردکن، واحد یخ ساز، بسته بندی آب، زائرسرا و سوله هایی به صورت دائمی مجهز به سرویس بهداشتی، حمام و آشپزخانه در مرز مهران ایجاد شود.
وی با بیان اینکه بخشی از تصادفات ناشی از خستگی و بی خوابی رانندگان است، افزود: همچنین یکی از نیازهای مبرم مرز مهران وجود یک ساختمان برای محل استراحت رانندگان خودروهای باری، ترابری و سوخت رسان است تا زمانی که در مرز استقرار دارند قبل از حرکت در این مکان به استراحت بپردازند.
سلیمانی دشتکی در مورد زیرساخت ها نیز یادآور شد: هر چند کنار گذرهای غربی و شرقی مهران راه افتاده اما با توجه به حجم زیاد خودروها و جلوگیری از بروز حوادث جاده ای باید حد فاصل پارکینگ اربعین تا کنارگذر شرقی نیاز به پل هوایی و تقاطع غیر هم سطح احداث شود.
وی اضافه کرد: همچنین از محل پارکینگ اربعین تا شهر مهران و پایانه برکت نیاز به فضای سبز و درختکاری دارد و موضوع مهم بعدی اینکه پارکینگ ها و پایانه های مهران از جمله اربعین و برکت در حد جمعیت و زائران تردد کننده نیست که باید برای سالهای آینده توسعه یابد.
سلیمانی دشتکی گفت: با توجه به اینکه اربعین در سال های آتی در فصل گرم تابستان برگزار می شود وجود سایبان، سرویس های بهداشتی و درخت کاری در مسیر راهپیمایی زائران در منطقه مهران اجتناب ناپذیر است.
استاندار ایلام افزود: هر چند بیشتر مسیر ایلام - مهران به صورن دو بانده تکمیل شده اما در برخی مقاطع مثل حد فاصل پل کنجانچم که یک نقطه کور محسوب می شود باید برای سال آینده بهسازی و تعریض شود.
وی تاکید کرد: توسعه زیرساخت های اربعین در مهران نیاز مبرم به حضور خیرین و نهادهایی چون بنیاد مستضعفان و بنیاد برکت دارد تا به کمک دستگاه های دولتی بیایند تا برای سال آینده کمترین مشکل در زمینه زیرساخت داشته باشیم.
انتهای پیام
captcha