رشد ۷۶ درصدی پرداخت زکات در مازندران
کد خبر: 3851458
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۹

رشد ۷۶ درصدی پرداخت زکات در مازندران

گروه اجتماعی- رئیس اداره زکات کمیته امداد مازندران، گفت: پرداخت زکات توسط مردم نیکوکار مازندارن در شش ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۷۶ درصدی داشته است.

رشد ۷۶ درصدی پرداخت زکات در مازندرانبه گزارش ایکنا از مازندران به نقل از روابط عمومی کمیته امداد، مهدی بریمانی، رئیس زکات کمیته امداد مازندران، اظهار کرد: مردم نیکوکار استان ۱۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان زکات در شش ماهه نخست سال جاری پرداخت کردند
وی با اشاره به اینکه زکات از مهم‌ترین فرایضی است که در بسیاری از موارد در کنار نماز در آیات قرآن کریم بر آن تاکید شده است، افزود: مبلغ جمع‌آوری شده زکات برای امور فقرا، نیازمندان و پروژه‌های عمرانی هزینه شد.
بریمانی، تصریح کرد: زکات جمع‌آوری شده بیشتر شامل برنج، گندم، جو و زکات فطره بوده و حدود ۹۸ درصد مبالغ جمع آوری شده شده تحت عنوان زکات حمایتی برای مددجویان و نیازمندان در بخش مسکن، جهیزیه، سرویس بهداشتی و معیشت هزینه شده است.
وی با بیان اینکه مقادیری از زکات در بخش عمرانی هزینه شد، افزود: بیشترین زکات جمع آوری شده به ترتیب در شهرستان‌های بابل، ساری و آمل بوده است.
رئیس اداره زکات کمیته امداد مازندران با اشاره به اجرای طرح شورای زکات در روستای‌های مازندران، گفت: از تعداد یک هزار و ۹۱۷ روستا که قابلیت تشکیل شورای زکات را دارند در یکهزار و ۴۰۰ روستا ایجاد شد و در حال حاضر ۷۳ درصد روستا‌های مازندران دارای شورای زکات هستند.
بریمانی، بیان کرد: زکات جمع‌آوری شده در روستا‌ها برای نیازمندان همان روستا هزینه می‌شود که طی شش ماهه نخست امسال از مجموع زکات جمع‌آوری شده، ۳ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان آن از طریق شورای زکات روستا‌ها جمع‌آوری شده است.
وی با تقدیر از همراهی مردم نوع‌دوست و نیک اندیش مازندران، افزود: ارتباط چهره به چهره مسئولان زکات با خیّران و کشاورزان، تشکیل جلسات شورای زکات شهرستان‌ها با حضور امام جمعه و فرماندار و... از جمله برنامه‌های جمع آوری زکات بوده است.

انتهای پیام
captcha