معرفی کتاب «اسرار نماز» از زبان نویسنده
کد خبر: 3851782
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۷
معرفی کتب مذهبی/1

معرفی کتاب «اسرار نماز» از زبان نویسنده

گروه فرهنگی ـ نویسنده کتب اسلامی در چهارمحال‌وبختیاری گفت: کتاب «اسرار نماز» در سال‌های 1383 و 1384 به چاپ رسید، این کتاب سه بار و هر بار با پنج هزار تیتراژ تجدید چاپ شده است، ضمن اینکه این کتاب دو بار رتبه سوم کشوری را در دانشگاه آزاد کسب کرده است.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، احمدرضا بسیج، دکترای مدرسی معارف اسلامی و عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان شهرکرد یکی از نویسندگان استان است که 22 عنوان کتاب با موضوع قرآن و اسلام به چاپ رسانده و یک کتاب نیز در دست چاپ دارد.

وی متولد سال 1340 و دارای سه فرزند پسر است، تحصیلات خود را در دانشگاه شهرکرد و مقطع دکتری را در دانشگاه تحصیلات تکمیلی تهران گذرانده است و در حال حاضر در دانشگاه‌های استان مشغول تدریس معارف اسلامی و الهیات است.

احمدرضا بسیج، نویسنده کتب اسلامی در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری بیان کرد: کار نویسندگی را از مقطع راهنمایی با قصه‌نویسی و انشاء در زمان رژیم پهلوی آغاز کردم اما این آثار به صورت رسمی و در قالب کتاب چاپ نشدند.

وی سال 81 را زمان چاپ نخستین کتاب خود اعلام کرد و ادامه داد: این کتاب با نام «علی الگوی جوان» به چاپ رسید که در رابطه با یکی از نامه‌های حضرت علی(ع) به فرزندش امام حسن(ع) در آن بحث شده است.

بسیج دغدغه شخصی خود نسبت به مسائل دینی را انگیزه نویسندگی با این محتوا دانست و گفت: بنا به رشته تحصیلی‌ام که الهیات بود با این مبحث آشنا شدم و خودم نیز به شخصه به دین، تبلیغ دین، امربه معروف و نهی از منکر علاقه بسیاری داشتم که همین علاقه سبب شد تا راجع به این موضوعات بنویسم.

وی ادامه داد: البته دین و امر به معروف وظیفه هر انسان است و هر کس باتوجه به استعدادی که دارد در این زمینه قدم بر می‌دارد که من به مدد قلم وارد این عرصه شده‌ام تا انجام وظیفه کنم.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهرکرد با بیان اینکه زبان این کتب به زبان دانشگاهی است و لذا بیشتر مخاطبین دانشجویان و اساتید هستند، در رابطه با بازخورد کتاب‌هایش در استان افزود: خوشبختانه این مباحث موضوعاتی هستند که مورد توجه قرار می‌گیرند و برخی از کتب مانند «آثار نماز، روانشناسی دین، آستانه نیایش و..» حتی به چاپ دوم و سوم نیز رسیده‌اند و در دانشگاه‌های تهران، کرج، مشهد و ... نیز تدریس می‌شوند.

چاپ کتاب «اسرار نماز» در 15 هزار جلد

وی در ادامه این گفت‌وگو یکی از کتاب‌هایش که تیتراژ بالاتری نسبت به بقیه دارد را معرفی کرد و گفت: کتاب «اسرار نماز» در سال‌های 1383 و 1384 به چاپ رسید، این کتاب سه بار و هر بار با پنج هزار تیتراژ تجدید چاپ شده است، ضمن اینکه این کتاب دو بار رتبه سوم کشوری را در دانشگاه آزاد کسب کرده است.

بسیج ادامه داد: کتاب اسرار نماز شامل 14 فصل به نیت 14 معصوم به نام‌های محمدی، علوی، فاطمی، حسنی، حسینی و ...است که در هر فصل جنبه‌هایی از نماز تفسیر شده است.

نویسنده کتاب تصریح کرد: مقدمات نماز، ضرورت نماز، حقیقـت نماز، طهارت، نیت و حضور قلب، نمـاز و ولایـت، اذان و اقامـه، توجـه بـه قبلـه، قیـام، تکبیـرةالاحرام، قرائت، رکوع، سجده، تشهد و سلام همراه با مقدمه از جمله مطالبی است که در این کتاب آمده است.

وی در پایان گفت: در یکی از فصل‌های آن که به نام فصل فاطمی است در رابطه با طهارت قبل از نماز صحبت شده است؛ در این قسمت به انواع طهارت و چگونگی آن پرداخته شده و طهارت عقل و طهارت قلب جداگانه معرفی شده‌اند، در این فصل همچنین بیان شده است که هرچقدر طهارت قلب بیشتر باشد طهارت عقل نیز افزون‌تر و به همان میزان، کمالات و تعالی انسان نیز بیشتر می‌شود.

انتهای پیام
captcha