امام راحل تجلی نیروی ولایت بود/ جلوتر از زمان خود باشیم
کد خبر: 3851858
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۱

امام راحل تجلی نیروی ولایت بود/ جلوتر از زمان خود باشیم

گروه فرهنگی ــ برادر شهید سیدمحمد حکیم، با بیان اینکه نیروی ولایت همان است که امام راحل تجلی آن بود، افزود: جلوتر از زمان خود بودن درسی است که از شهدا می‌گیریم و همواره هم این موضوع مورد تأکید امام خمینی(ره) بوده است.

حکیم

به گزارش ایکنا از خوزستان، مراسم سی‌وهشتمین سالگرد شهادت شهید سیدمحمد حکیم، دانشجوی شهید دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور شب گذشته، 30 مهرماه در اهواز برگزار شد.

حجت‌الاسلام سیدمنذر حکیم، برادر شهید سیدمحمد حکیم در این مراسم با بیان اینکه باید وظایفی را که شهدا برعهده ما گذاشته‌اند که منشأ تحول بوده است را بشناسیم، افزود: سیدمحمد حکیم قبل از شهادت در نمازهای یومیه امام راحل که در مدرسه آیت‌الله العظمی بروجردی در نجف برگزار می‌شد شرکت می‌کرد و در آن نمازها بود که روح بزرگ امام را دید و درک کرد.

وی ادامه داد: شهید حکیم همیشه عکس امام را در اتاق کارش داشت و از عکس امام الهام می‌گرفت. کتاب شریف ولایت فقیه و حکومت اسلامی را به فارسی و عربی تهیه کرده بود و می‌خواند؛ او با عشق و آرمانهای امام راحل رشد یافت؛ لذا وقتی که از عراق اخراج شد و به ایران آمد راه امام خمینی(ره) در قیام 15 خرداد را خوب می‌دانست و برای خود برنامه‌ریزی کرده بود، که در خدمت آرمان‌های اسلام اصیل و اسلام اهل بیت(ع) گام بردارد. تلاش شبانه‌روزی شهید، روح او را جلا داده و اوج داد.

حکیم گفت: با خواندن وصیت‌نامه‌های شهدا متوجه می‌شویم که هر طور خواسته‌اند، همانگونه به شهادت رسیده‌اند. همیشه از خودم می‌پرسم که شهدای گمنام چه کرده‌اند که این چنین گمنام به شهادت رسیده و به خاک سپرده شده‌اند؟ شهدای گمنام همان‌هایی هستند که در اخلاص و سلامت نیت اوج می‌گیرند و از خدا می‌خواهند هیچکس آنها را نشناسد و فقط می‌خواهند خدا آنها را بپذیرد و این اخلاص است که آنها را به این درجه از کمال می‌رساند. شهدای گمنام به دلیل اینکه می‌خواهند گمنام بمانند یک درجه از شهدای دیگر بالاتر هستند.

برادر شهید حکیم بیان کرد: آنچه که من از شهدا متوجه شده‌ام این است که اکسیری به آنها داده شد که باعث ترس دشمنان ما شده است. نیرو و اقتداری که باعث شده دشمن از ما بترسد نیروی هسته‌ای نیست بلکه فراهسته‌ای است؛ از واقعه غدیر الهام می‌گیرم و می‌گویم که این نیروی فراهسته‌ای، نیروی ولایت اهل بیت(ع) و امام علی(ع) است. این همان نیرویی است که اگر ما هیچگونه امکانات مادی هم نداشته باشیم، دشمنان ما را به لرزه درمی‌آورد و فرزندان این مرزوبوم به این نیرو مجهز هستند که آنها را به مقام والای شهادت رسانده و بزرگترین تهدید برای دشمنان همه بشریت است. 

وی با بیان اینکه نیروی ولایت همان است که امام راحل تجلی آن بود، افزود: جلوتر از زمان خود بودن درسی است که از شهدا می‌گیریم و همواره هم این موضوع مورد تأکید امام خمینی(ره) بوده است.

حکیم به آیه 32 سوره نور اشاره کرد و گفت: وظیفه دولت و جامعه اسلامی و پدران است که برای تشکیل خانواده متعالی و پویا تلاش کنند. اگر این خانواده تشکیل شد با نور خدا آمیخته می‌شود؛ نور خدا در وجود خانواده حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) تابید و 12 معصوم از دل این خانواده الهی به وجود آمد. اینگونه می‌شود که خداوند در آیه 24 سوره نور «وَعَدَ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ لَيَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِي الْأَرْضِ كَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَلَيُمَكِّنَنَّ لَهُمْ دِينَهُمُ الَّذِي ارْتَضَى لَهُمْ وَلَيُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْنًا يَعْبُدُونَنِي لَا يُشْرِكُونَ بِي شَيْئًا وَمَنْ كَفَرَ بَعْدَ ذَلِكَ فَأُولَئِكَ هُمُ الْفَاسِقُونَ» نوید ظهور دولت حق و دولت عدل الهی امام مهدی منتظر(عج) را می‌دهد. 

انتهای پیام
captcha