رتبه سوم آذربایجان‌غربی در طرح بیمه سلامت همگانی
کد خبر: 3852071
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۶

رتبه سوم آذربایجان‌غربی در طرح بیمه سلامت همگانی

گروه اجتماعی ــ مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی گفت: استان ما از حیث جمعیت تحت پوشش قرار گرفته و در طرح بیمه سلامت همگانی دارای رتبه سوم در کشور پس از استان تهران و خراسان رضوی است.

استان آذربایجان‌غربی در طرح بیمه سلامت همگانی دارای رتبه سوم است

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، نادر نانبخش، مدیرکل بیمه سلامت استان، دیروز، ۳۰ مهر، در نشست خبری با اصحاب رسانه استان، با بیان اینکه هفته بیمه سلامت از ۳ تا ۹ آبان‌ماه سال‌ جاری خواهد بود، اظهار کرد: استان ما از حیث جمعیت تحت پوشش قرار گرفته، در طرح بیمه سلامت همگانی دارای رتبه سوم در کشور پس از استان تهران و خراسان رضوی است.

وی گفت: ۶۱ درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه درمانی اداره‌کل بیمه سلامت استان است و این افراد در 5 صندوق بیمه‌ای صندوق کارکنان دولت، روستاییان و عشایر و ساکنین شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، سایر اقشار، بیمه سلامت همگانی و بیمه سلامت ایرانیان قرار گرفته‌اند.

این مقام مسئول با بیان اینکه براساس پیش‌بینی‌ها ۵ درصد جمعیت استان فاقد هرگونه پوشش بیمه درمانی هستند، افزود: ۹۰ درصد هزینه‌های بخش بستری و ۷۰ درصد هزینه‌های بخش سرپایی بیمه‌شدگان بر اساس تعرفه‌های دولتی بر عهده اداره‌کل بیمه سلامت است و این اداره‌کل سالیانه بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان از بابت سلامت مردم استان به پزشکان و موسسات تشخیصی و درمانی طرف قرارداد پرداخت می‌کند‌.

نانبخش با اشاره به انتقال الکترونیکی اسناد بیمارستانی گفت: از اول آبان‌ماه تمامی بیمارستان‌های دولتی استان باید تمام اسناد مالی بیمارستانی خود را به‌صورت الکترونیکی به اداره‌کل بیمه سلامت ارسال کنند که این اقدام فرآیند رسیدگی به اسناد بیمارستانی را کوتاه‌تر کرده و سهولت ویژه‌ای به انجام کارها می‌بخشد.

این مقام مسئول، تعداد مؤسسات تشخیصی ـ درمانی طرف قرارداد اداره‌کل بیمه سلامت استان را ۱۲۲۶ مؤسسه در استان بیان کرد که شامل ۳۳ بیمارستان، ۶۲۲ مطب پزشک و ۵۷۱ مؤسسه تشخیصی درمانی است.

انتهای پیام
captcha