۳۴ مدرسه امین در لرستان فعالیت دارند
کد خبر: 3852080
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۰

۳۴ مدرسه امین در لرستان فعالیت دارند

گروه فرهنگی ـ معاون حوزه علمیه لرستان ارتقاء و نهادینه کردن فرهنگ دینی در بین نسل نوجوان و جوان جامعه را از اهداف راه‌اندازی مدارس امین عنوان کرد و گفت: در حال حاضر ۳۴ مدرسه امین در لرستان فعالیت دارند.

۳۴ مدرسه امین در لرستان فعالیت دارندحجت‌الاسلام محمد ولی‌پور، معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با بیان این‌که مدارس امین در سال ۹۱ برای اولین‌بار در کشور به‌وجود آمد، ارتقاء و نهادینه کردن فرهنگ دینی در بین نسل نوجوان و جوان جامعه را از اهداف راه‌اندازی این مدارس عنوان کرد و گفت: مدارس امین مدارسی هستند که یک نفر روحانی به‌طور تمام‌وقت در آن‌جا حضور دارد و علاوه‌بر اقامه نماز جماعت پاسخگوی سؤالات دینی و احکام دانش‌آموزان نیز است.

وی افزود: سال گذشته ۲۹ مدرسه امین دخترانه و پسرانه در استان لرستان فعالیت داشت که امسال با هماهنگی حوزه علمیه و آموزش و پرورش، تعداد پنج مدرسه امین به مدارس استان اضافه شد.

ولی‎پور با بیان این‌که در حال حاضر ۳۴ مدرسه امین در استان لرستان در دو بخش بانوان و آقایان فعالیت دارند، ادامه داد: مبلغان با حضور مستمر مدارس امین به‌عنوان مشاوران دینی و فرهنگی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی پیش‌روی دانش‌آموزان رسالت تبلیغی و فرهنگی خود را انجام می‌دهند. 

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه استان لرستان با اشاره به این‌که امسال از ظرفیت مبلغان طرح هجرت نیز برای مدارس امین استان بهره خواهیم گرفت، اضافه کرد: مبلغان طرح هجرت علاوه‌بر تبلیغ در روستاها، در مدارس تحت پوشش روستاهای محل تبلیغ خود نیز حضور خواهند یافت.

حجت‌الاسلام ولی‌پور اظهارکرد: فراخوان حضور مبلغان بانو و آقا نیز در استان اعلام شده است تا طلاب علاقمند و مستعد بتوانند یاری‌گر دانش‌آموزان و پاسخگوی سؤالات و شبهات آنان باشند. 

وی با بیان این‌که مبلغان در طول سال با شرکت در کارگاه‌های دانش‌افزایی، دانش تبلیغی خود را ارتقا می‌دهند، گفت: مبلغان علاوه‌بر اقامه نماز جماعت، مشاوره‌های دینی و فرهنگی به دانش‌آموزان ارائه می‌دهند.

انتهای پیام
captcha