نماز جماعت مدارس اولویت اول ائمه جماعات باشد
کد خبر: 3852109
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۸

نماز جماعت مدارس اولویت اول ائمه جماعات باشد

گروه اجتماعی ــ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد بر لزوم پیگری حضور ائمه جماعات در مدارس تأکید کرد و گفت: باید شرایط را در مدارس به گونه‌ای فراهم کنیم که نماز جماعت مدارس اولویت اول ائمه جماعات باشد.

نماز جماعت مدارس اولویت اول ائمه جماعات باشدبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام علیرضا نجیمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد، امروز، اول آبان در سفر به شهرستان اردکان در دیدار با شهابی، فرماندار این شهرستان با اشاره به اقتضائات بومی شهرستان اردکان اظهار کرد: باید در فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی طراحی شده در هر شهرستان به مقتضیات بومی آن شهرستان توجه لازم صورت گیرد.

وی بر لزوم تعامل بین دستگاهی در فعالیت‌ها تأکید کرد و افزود: تعامل با همه دستگاه‌ها به ویژه دستگاه‌های حاکمیتی در استان و تسری آن به شهرستان‌ها در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

نجیمی به با اشاره به گستردگی وظایف محوله به این سازمان گفت: تحقق این وظایف در گروه همراهی و همکاری سایر دستگاه‌ها به ویژه دستگاه‌های متولی با این سازمان است.

شهابی زاد، فرماندار شهرستان اردکان نیز در این دیدار با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمن علیه نظام جمهوری اسلامی گفت: در این جنگ فرهنگی نابرابر نیازمند درایت و و روشنگری هوشمندانه جهت خنثی سازی توطئه دشمنان هستیم.

وی بیان کرد: علیرغم همه این توطئه‌ها هنوز مساجد و منابر از اثرگذاری بالایی در بین مردم برخوردارند که باید این ظرفیت را مغتنم شمرد و از آن در جهت افزایش روحیه امید در جامعه بهره برد.

نجمیمی در ادامه این سفر با حضور در جمع طلاب و روحانیون شهرستان که در محل حوزه علمیه امام صادق(ع) این شهرستان گردهم آمده بودند بر لزوم پیگیری حضور ائمه جماعات در مدارس تاکید کرد و گفت: باید شرایط را در مدارس به گونه‌ای فراهم کنیم که نماز جماعت مدارس اولویت اول ائمه جماعات باشد.

وی محور قرار دادن مساجد در فعالیت‌ها را از اولویت‌های این اداره کل اعلام کرد و افزود: در این راستا جلسات کمیته رسیدگی به امور مساجد به صورت مستمر برگزار و بازدید هفتگی از مساجد توسط روسای ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

نجیمی با اشاره به ظرفیت‌های بالای موجود در بین مبلغان و مبلغات استان گفت: باید جهت استفاده از این ظرفیت فرآیند شبکه سازی به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

وی بر لزوم تجمیع اطلاعات موجود در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی به ویژه در حوزه مبلغان و مبلغات تاکید کرد و گفت: نتیجه این تجمیع تشکیل بانک اطلاعات شبکه تبلیغی استان خواهد بود که می‌تواند در برنامه ریزی‌ها، اطلاع رسانی‌ها، آموزش و ... مورد استفاده قرار گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان در ادامه با حضور در جمع مسئولان تشکل‌های دینی شهرستان اردکان آموزش و توانمند سازی مسئولان تشکل‌های دینی را از اولویت‌های این اداره کل دانست و گفت: بازدید از موسسات توانمند، برپایی نمایشگاه دستاوردهای تشکل‌ها، برگزاری دوره‌های آموزشی و ... می‌تواند به توانمندسازی مسئولان تشکل‌ها کمک کند.

نجیمی با اشاره به مطرح شدن مشکلات مالی به عنوان اصلی‌ترین دغدغه تشکل‌های دینی گفت: قطعا منابع مالی دولتی نمی‌تواند پاسخگوی این حجم بالا از فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی باشد لذا علاوه بر جذب خیران باید به بحث توانمندسازی تشکل‌ها در حوزه مالی اهتمام جدی داشته باشیم.

وی اظهار کرد: تشکل‌های دینی باید با ظرفیت‌های یکدیگر آشنا شوند و با ایجاد ارتباط از ظرفیت‌های هم در جهت برگزاری هر چه بهتر فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی بهره ببرند.

دیدار با حجت‌الاسلام شاکر، امام جمعه شهرستان اردکان، بازدید از موسسه قرآنی نورالزهرا و نشست با کارکنان اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اردکان از دیگر برنامه‌های سفر مدیر کل تبلیغات اسلامی استان به شهرستان اردکان بود.

انتهای پیام
captcha