چقدر به دنبال اقامه نماز هستیم؟
کد خبر: 3852124
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۱

چقدر به دنبال اقامه نماز هستیم؟

گروه معارف ــ رئیس ستاد اقامه نماز استان قزوین گفت: در حالی که شهرها را آباد می‌کنیم به مسائل معنوی بی‌تفاوت شده‌ایم، شهرهای ما در کنار عمران و آبادانی به معنویت هم نیاز دارند؛ درجایی که این‌قدر پیگیر هستیم که چه کسی استاندار و فرماندار و شهردار بشود چقدر به دنبال اقامه نماز هستیم؟

نگران خلوت بودن مساجد باشیمحجت‌الاسلام‌والمسلمین سید قریش موسوی، رئیس ستاد اقامه نماز استان قزوین، در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، با انتقاد از وضعیت نماز در استان قزوین، تصریح کرد: در حال حاضر جایگاه نماز در ادارات استان مطلوب نیست و شاهد هستیم که مساجد و نمازخانه‌های ادارات خالی شده است.

وی افزود: در حالی که شهرها را آباد می‌کنیم به مسائل معنوی بی‌تفاوت شده‌ایم، شهرهای ما در کنار عمران و آبادانی به معنویت هم نیاز دارند؛ درجایی که این‌قدر پیگیر هستیم که چه کسی استاندار و فرماندار و شهردار بشود چقدر به دنبال اقامه نماز هستیم؟

موسوی بیان کرد: معلوم نیست چه جوابی در آخرت برای کوتاهی در اقامه نماز داریم، بنده نیز در این مسئولیت مهم شرمنده هستم که مساجد برای اقامه نماز خالی است.

وی عنوان کرد: مدیران استانی مسئول اداره این استان و در حال آباد کردن آن هستند، مسئولان همان‌طور که به عمران و آبادانی توجه دارند، باید به معنویات مردم هم توجه داشته باشند.

رئیس ستاد اقامه نماز استان قزوین تأکید کرد: همه باید برای نماز دغدغه داشته باشیم و اگر نمازخانه و مسجدی خلوت بود نگران شویم و بدانیم هر کس نماز را ضایع کند بقیه کارهایش نیز مغفول می‌ماند.

موسوی اظهار کرد: ما دارای اسناد بالادستی هستیم که باید بر اساس آن‌ها عمل کنیم و قرآن سند بالادستی ماست؛ قرآن می‌گوید نماز را به پا دارید و پیامبر هم می‌فرماید نماز در قیامت مورد سؤال واقع می‌شود، از مدیران ادارات و معلمان انتظار داریم در نمازهای جماعت در ادارات و مدارس حضور جدی داشته باشند و از خود شروع کنیم تا کارها درست شود.

رئیس ستاد اقامه نماز استان قزوین خاطرنشان کرد: در مدارس هم این مشکل وجود دارد که مدیر مدرسه در محل کار نشسته و از دانش آموزان می‌خواهد به نمازخانه رفته و نماز بخوانند؛ مدیر یک مدرسه برای اقامه نماز باید ابتدا از خودش شروع کند.

انتهای پیام
captcha