در مقوله اشتغال موازی‌کاری وجود دارد
کد خبر: 3852191
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۰

در مقوله اشتغال موازی‌کاری وجود دارد

گروه فرهنگی ـ نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی گفت: در مقوله اشتغال موازی‌کاری وجود دارد که متأسفانه آمار بیکاری هر ساله افزایش می‌یابد و امید است با برنامه‌ریزی برای این مهم، بتوان اشتغال را گسترش و انگیزه در جوانان ایجاد کنیم.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، خدیجه ربیعی، نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی، شامگاه اول آبان‌ماه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان، اظهار کرد: بحث آسیب‌های اجتماعی به لحاظ اهمیتی که در کشور وجود دارد و فرموده رهبری است به عنوان مسئله مهم کشور مطرح بوده که برای این مهم، باید تمام قوا و دستگاه‌ها بسیج باشند، هر چه روی این امر اهتمام بیشتری صورت گیرد اعتلای بهتری را در پی خواهد داشت.

وی افزود: در مجلس شورای اسلامی فراکسیون پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تشکیل شده و جلسات متعدد و بررسی‌های متفاوت بر روی این موضوع صورت می‌گیرد که به چندین نتیجه دست یافته‌اند.

ربیعی با اشاره به بحث موازی‌کاری، گفت: پیشگیری و مبارزه با آسیب‌های اجتماعی از چندین سال قبل در کشور آغاز شده و در هر دولت برنامه‌ریزی‌های مختلفی صورت گرفته است، ولی به علت موازی‌کاری‌ها کاهش نیافته و نتیجه مطلوبی به دست نیامده است.

وی بیان کرد: عامل تمام این موارد بیکاری است وآمار ارائه شده در کمیسیون اجتماعی و فراکسیون پیشگیری از آسیب‌ها عامل اصلی را بیکاری تلقی کرده، زیرا بیکاری ریشه تمام آسیب‌ها است.

نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس تصریح کرد: وزارتخانه‌های متخصص و متولی بحث اشتغال باید بیشتر بر روی این امر اهتمام داشته باشند، لازم است اشتغال تقویت شود تا بتوان از آسیب‌ها پیشگیری کرد.

وی گفت: در مقوله اشتغال موازی کاری وجود دارد که متاسفانه آمار بیکاری هر ساله افزایش می‌یابد که امید است با برنامه‌ریزی برای این مهم، بتوان اشتغال را گسترش و انگیزه در جوانان ایجاد کنیم.

وی خاطرنشان کرد: آموزش مهم‌ترین مسئله‌ای بوده که بر عهده وزارت آموزش و پرورش است و اخیرا وزیر بحث مهارت‌آموزی را برای دانش آموزان مطرح کردند که تصمیم‌گیری بسیار خوبی است.

در ادامه جعفر مردانی معاون سیاسی، اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: 16 آسیب در کشور شناسایی شده که طلاق و اعتیاد از جمله آن‌ها است که خانواده را تهدید می‌کند و باید اقدامات پیشگیرانه بیشتری بر روی این دو امر صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی از طریق وزارتخانه‌ها به دستگاه‌های متولی استان 1 میلیارد و 620 میلیون تومان اعتبار تخصیص داده شد ولی به دلیل جزیره‌ای عمل کردن نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود.
انتهای پیام

انتهای پیام
captcha