امامزاده سلطان مطهر بومهن با ۶۰۰ سال قدمت؛ منتظر تعیین هیئت امنا
کد خبر: 3852735
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۶

امامزاده سلطان مطهر بومهن با ۶۰۰ سال قدمت؛ منتظر تعیین هیئت امنا

گروه جامعه ــ رئیس اداره اوقاف شهرستان پردیس از انتظار اوقاف برای پاسخ سازمان میراث فرهنگی در خصوص حفاظت از سه امامزاده قدیمی این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام حمید صابریان، رئیس اداره اوقاف شهرستان پردیس به مناسبت هفته وقف و امور خیریه به بیان اقدامات و برنامه‌های این اداره در شهرستان پردیس پرداخت.
 
وی که در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، به بازدید‌ها و نشست‌ با فرماندار، شهردار بومهن و اعضای شورا‌ها اشاره کرد و گفت: برخی از موقوفات شهرستان پردیس مشکلاتی دارند که در این نشست‌ها پیگیری و بررسی‌های لازم جهت رفع مشکل انجام شد؛ حل مشکل بزرگترین موقوفه شهرستان پردیس به نام آسیه خانم با قدمتی ۲۰۰ ساله در سیاهبند بومهن همچنان مشکلاتی دارد که درصدد حل آن هستیم.
 
وجود ۸۷ موقوفه در شهرستان پردیس
 
صابریان اظهار کرد: در شهرستان پردیس ۸۷ موقوفه داریم که ۳۱ مورد مربوط به مساجد، ۱۲ مورد شامل تکیه‌ها و حسینیه‌ها و ۳ مورد هم موقوفات غیرمتصرفی است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان پردیس در خصوص اقدامات صورت گرفته برای سه امامزاده این شهرستان گفت: در شهرستان پردیس سه امامزاده وجود دارد: امامزاده سلطان مطهر در بومهن، امامزاده طیب حسین طاهر در کمرد و امامزاده قاسم در روستای گلخندان بومهن است و در خصوص حفاظت و نگهداری آن‌ها اقداماتی با همکاری اداره میراث فرهنگی شهرستان صورت گرفته است.

به گزارش ایکنا این سه امامزاده در حال حاضر نیازمند مرمت و حفاظت ویژه‌ای هستند که در این خصوص رئیس اداره اوقاف اظهار کرد: مکاتباتی با میراث فرهنگی استان نیز صورت گرفته و هنوز پاسخی دریافت نکرده‌اند.

صابریان در ادامه در پاسخ به خبرنگار ایکنا گفت: هم‌اکنون به همت اداره اوقاف و حمایت خیرین و مردم خود روستا در حال مرمت امامزاده روستای گلخندان هستیم و در این مورد اداره میراث فرهنگی نیز باید همکاری داشته باشد.
 
وی به سامانه جامع ثبت موقوفات اشاره کرد و افزود: این سامانه جامع‌ترین اطلاعات ثبتی موقوفات را دارد و همه پرونده‌ها در آن ثبت شده است.

وقف بهترین صدقه جاریه
 
رئیس اداره اوقاف شهرستان پردیس، وقف را بهترین نوع صدقه جاری دانست که برکات آن حتی بعد از فوت فرد می‌ماند و اظهار کرد: تولیت می‌تواند بر عهده خود فرد یا کسی که او مشخص می‌کند باشد و اگر مایل باشد، می‌تواند تولیت آن را به اوقاف بسپارد.

وی وضعیت مهم‌ترین امامزاده شهرستان پردیس معروف به امامزاده مطهر در ده بومهن اشاره کرد و افزود: متأسفانه در خصوص این امامزاده موفق نشدیم هنوز هیئت امنا را مشخص کنیم و در این خصوص باید با اداره اوقاف همکاری بیشتری صورت گیرد. نتساب امامزاده مطهر بومهن به حضرت صادق(ع) رسیده و تلاش داریم این مکان مقدس با قدمت ۶۰۰ سال را به قطب فرهنگی شهرستان تبدیل کنیم و باید خدام افتخاری و مدیر فرهنگی آن مشخص شود.

خبرنگار: نسا زارع
انتهای پیام
captcha