برگزاری جشنواره دستاوردهای کانون‌های فرهنگی و تربیتی در ایلام
کد خبر: 3852863
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۱
حجت‌الاسلام کلانتری خبر داد:

برگزاری جشنواره دستاوردهای کانون‌های فرهنگی و تربیتی در ایلام

گروه فرهنگی - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش‌وپرورش استان ایلام از برگزاری اولین دوره جشنواره دستاوردهای کانون‌های فرهنگی و تربیتی دانش آموزان در ۳۰ غرفه در سالن نشاط شهر ایلام خبر داد.

برگزاری جشنواره دستاوردهای کانون‌های فرهنگی و تربیتی در ایلام
به گزارش ایکنا از ایلام به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش ایلام، حجت‌الاسلام و المسلمین محسن کلانتری، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش‌وپرورش استان ایلام با بیان اینکه پررنگ‌ترین نقش در یوم‌الله 13 آبان مربوط به دانش آموزان است، اظهار کرد: دانش آموزان امیدهای آینده مملکت هستند و مدیران آینده کشور از همین دانش آموزان امروز خواهند بود.
وی تصریح کرد: بدون شک دانستن و آگاه بودن به مسائل 40 ساله انقلاب اسلامی و به ‌ویژه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی امری مهم، اساسی و بسیار بااهمیت برای دانش آموزان است، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی وضعیت کشور را در قبل از انقلاب، بعد از انقلاب اسلامی و در طول 40 سال از انقلاب تشریح می‌کند و درنهایت آنچه وظایف ما و دانش آموزان برای تحقق گام دوم انقلاب است را بیان می‌کند.
کلانتری با اشاره به برنامه‌های اداره کل آموزش‌وپرورش استان برای گرامیداشت یوم‌الله 13 آبان، اضافه کرد: برنامه‌ریزی گسترده‌ای در سطح مدارس استان ایلام برای بزرگداشت روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در مدارس و همچنین آشنایی نسل جوان با رویدادهای مهم و تأثیرگذار انقلاب اسلامی در رویارویی با استکبار جهانی انجام‌شده است.
وی یادآور شد: جشنواره دستاوردهای کانون‌های فرهنگی و تربیتی ویژه دانش آموزان مدارس سراسر استان برگزار می‌شود که در این جشنواره دانش آموزان استعدادها و خلاقیت‌های خود را در 22 مهارت در 30 غرفه در رشته‌های مختلف فرهنگی، ادبی، هنری‌، ورزشی، اجتماعی‌، علمی‌ و مهارتی‌ در معرض دید خواهند گذاشت.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش‌وپرورش استان ایلام بابیان اینکه این جشنواره از 11 تا 15 آبان ماه سال جاری در محل مجموعه نشاط در مرکز استان برگزار می‌شود، عنوان کرد: کانون‌ فرهنگی‌ و تربیتی‌ دانش‌ آموزان‌  به ‌مراکزی‌ اطلاق‌ می‌شود که برای‌ اجرای‌ برنامه‌ها و فعالیت‌های‌ فرهنگی، ادبی‌، هنری‌، ورزشی، اجتماعی، علمی‌ و مهارتی‌ درجه‌ات‌ رشد و شکوفایی‌ استعدادهای‌ نوجوانان‌ و جوانان‌ دانش‌آموز به‌ویژه‌ دوره‌های‌ راهنمایی‌ تحصیلی‌ و متوسطه‌ در سراسر کشور تشکیل‌ می‌شوند.
کلانتری با اشاره به اینکه در حال حاضر 26 کانون فرهنگی و تربیتی دانش‌آموزی در سطح استان ایلام فعالیت دارند، اضافه کرد: بارور کردن‌ اوقات‌ فراغت‌ دانش‌ آموزان‌ به‌منظور رشد و شکوفایی‌ استعدادهای ‌معنوی‌، فکری‌، جسمی‌ و عاطفی‌ آنان‌ از طریق‌ اجرای‌ برنامه‌ها و فعالیت‌های‌ فرهنگی‌، ادبی‌، هنری‌، ورزشی‌، اجتماعی‌، علمی‌ و مهارتی‌ از دیگر اهداف این کانون‌هاست.
انتهای پیام
captcha