۴۵ مرکز افق در بقاع امامزادگان آذربایجان‌شرقی راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: 3852877
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۶

۴۵ مرکز افق در بقاع امامزادگان آذربایجان‌شرقی راه‌اندازی می‌شود

گروه اجتماعی ــ مدیرکل اوقاف آذربایجان‌شرقی، با اشاره به اولویت این اداره‌کل برای عمران و آبادانی بقاع امامزادگان و مساجد استان برای انجام کارهای فرهنگی، گفت: در این راستا امسال ۴۵ مرکز افق در امامزاده‌های شاخص استان راه اندازی می‌شود.

۴۵ مرکز افق در امامزادگان آذربایجان‌شرقی راه‌اندازی می‌شود

حجت‌الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با اشاره به اولویت این اداره‌کل برای عمران و آبادانی بقاع امامزادگان و مساجد استان برای انجام کارهای فرهنگی، گفت: در این راستا امسال ۴۵ مرکز افق در امامزاده‌های شاخص استان راه‌اندازی می‌شود تا در کنار عمل به نیات واقفان از این اماکن برای بهره‌وری اقتصادی از موقوفات انجام شود.

وی با بیان اینکه این مراکز در عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی و قرآنی فعالیت می‌کنند، یادآوری کرد: در عرصه اجتماعی خدمت‌رسانی‌های اجتماعی شامل رسیدگی به نیازمندان و رفع و دفع آسیب‌های اجتماعی، در حوزه فرهنگی مباحث آئینی، مناسبت‌های ملی و مذهبی در جوار امامزادگان و در عرصه قرآنی مسابقات قرآنی از مرحله شهرستانی، استانی و کشوری انجام می‌شود.

مدیرکل اوقاف آذربایجان‌شرقی با تأکید بر اینکه حفظ عین موقوفه، مقدم بر اجرای نیات است، گفت: با توجه به اینکه امامزادگان استان جزو مظلوم‌ترین امامزادگان کشور از لحاظ عمران، آبادانی و توسعه‌نیافتگی محسوب می‌شود این اداره‌کل برای به روز رسانی آن‌ها اقدام کرده و هم‌اکنون این کار در ۵۰ امامزاده استان در حال اجراست.

حجت‌الاسلام حسنی، همچنین از راه‌اندازی «ستاد رسیدگی به امور مساجد» آذربایجان شرقی برای پیگیری مطالبات نماینده ولی فقیه در استان خبر داد و افزود: کارکرد عبادی، فرهنگی، سیاسی، تعاون و... در مساجد برای اداره مسجد باید احیا شود و باید مساجد ما در این قالب اداره شوند. دغدغه امام جمعه تبریز افزایش صمیمیت بین هیئت امنا و جذب جوانان و خدمات‌رسانی در مساجد است که با این طرح، همه نهادهای فعال در مساجد باید ادغام شود و اعضای جامعه اسلامی و بسیج و... هم در هیئت امنا عضو خواهند بود.

انتهای پیام
captcha