وجود ۳۰۰ هزار موقوفه در کشور
کد خبر: 3852913
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۴

وجود ۳۰۰ هزار موقوفه در کشور

گروه اجتماعی ــ مدیرکل امور اجتماعی سازمان اوقاف گفت: در حال حاضر قریب به ۳۰۰ هزار موقوفه و همچنین یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار رقبه در سطح کشور به ثبت رسیده است.

رضا معممی‌مقدم، مدیرکل امور اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه، در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، گفت: در حال حاضر قریب به 300 هزار موقوفه و همچنین یک‌میلیون و 300 هزار رقبه در سطح کشور به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: وقف دارای کارکردهای مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی است، اما آن‌طور که شایسته است در سطح جامعه معرفی نشده که در این زمینه رسانه باید وارد عمل شود و آثار و کارکردهای این سنت حسنه را به جامعه بشناساند.

مدیرکل امور اجتماعی سازمان اوقاف بیان کرد: هدف و شعار سازمان اوقاف، اجرای امینانه نیات واقفان است؛ نیت واقف هرچه باشد و موقوفه در هر زمینه‌ای وقف شده باشد، دقیقاً به همان صورت عمل خواهد شد.

وی افزود: باید به جریان «خیریه» که در کنار وقف مطرح بوده خیلی جدی‌تر پرداخته شود، از همین رو راه‌اندازی مرکز امور خیریه از اولویت‌های سازمان اوقاف است؛ این نهاد درصدد است تا با راه‌اندازی مرکز امور خیریه، این کار مهم را منسجم‌تر و با تبلیغ بهتری با کمک مردم و خیران پیگیری کند.

معممی‌مقدم با بیان اینکه سهم وقف در بهداشت و درمان و آموزش باید ارتقا پیدا کند، اظهار کرد: سازمان اوقاف در نظر دارد با همراهی اصحاب رسانه و تربیون‌داران آثار مثبت و سازنده وقف را به مردم نشان دهد تا هر چه بیشتر در زمینه فرهنگی نقش ایفا کند.

این مقام مسئول عنوان کرد: با وجود بیش از هشت هزار بقعه متبرکه برای تحقق اهداف این نهاد نیازمند مشارکت علما و اندیشمندان و اقشار تأثیرگذار هستیم؛ ضروری است با افزایش جلب اعتماد عمومی واقفان و نیکوکاران، موقوفات خود را با اعتماد کامل به سازمان اوقاف بسپارند؛ از رسانه‌ها نیز انتظار داریم خیران را به سمت وقف‌های نوین و در راستای رفع نیازهای جامعه تشویق کنند.

انتهای پیام
captcha