وقف؛ بستر مناسبی برای رونق تولید و ‏اشتغال
کد خبر: 3853584
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۴
حجت‌الاسلام زارع‌زاده بیان کرد:

وقف؛ بستر مناسبی برای رونق تولید و ‏اشتغال

گروه اجتماعی ــ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت: ظرفیت اقتصادی وقف می‌تواند بستر بسیار مناسبی به منظور ایجاد تولید و ‏اشتغال باشد.‏

وقف؛ بستری برای رونق تولید و ‏اشتغال/حجت‌الاسلام حسین زارع‌زاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد، در گفت‌وگو با ایکنا یزد با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی وقف اظهار کرد: نهاد وقف در سیستم اقتصاد اسلامی می‌تواند نقش تأثیرگذاری را در رونق تولید و اشتغال ایفا کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد با اشاره به نامگذاری سال ۹۸ از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی افزود: یکی از برنامه‌های پیش رو در سال جاری به بهره‌وری رساندن موقوفاتی است که بدون استفاده رها شده‌اند.

وی افزود: برای اجرای این مهم سه راه وجود دارد اول اینکه موقوفه خود سرمایه لازم برای احیا و احداث پروژه با صرفه اقتصادی را داشته باشد و یا از محل موقوفات دیگر این سرمایه‌گذاری صورت پذیرد که با توجه به کشاورزی بودن قریب به ۷۰ درصد موقوفات استان و خشکسالی‌های اخیر این امکان فراهم نیست لذا راه سوم که سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است، باقی خواهد ماند.

زارع‌زاده ادامه داد: در سرمایه‌گذاری بخش خصوصی نیز سود سرمایه‌گذار مشخص شده و در حقیقت موقوفه و سرمایه‌گذار هر کدام نسبت به آورده خود بعد از بهره‌برداری به سود می‌رسند که موارد آن را در سال‌های اخیر می‌توان به موقوفه سرای خان کهنه در بازار زرگرها با احیای ۸۰ مغازه تجاری، مجتمع رشید جمشید در خیابان ایمان، مجتمع سایه در بلوار طالقانی و غیره اشاره کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد با اشاره به ظرفیت موقوفات در مناطق مختلف استان تأکید کرد: می‌توان با نگاه به ظرفیت موجود در هر رقبه وقفی برای احیای آن اقدام کرد که نتیجه آن می‌تواند در تولید و اشتغال سهم بسزایی را ایفا کند.

انتهای پیام
captcha