حمایت حشدالشعبی از خواسته‌های معترضان مسالمت‎جو
کد خبر: 3853730
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۸

حمایت حشدالشعبی از خواسته‌های معترضان مسالمت‎جو

دیگر رسانه‌ها ـ سازمان بسیج مردمی عراق (حشد الشعبی) تاکید کرد که بدون دخالت در اوضاع سیاسی کشور، از خواسته‌های معترضان مسالمت‌جو حمایت می‌کند.

به گزارش ایکنا به نقل از العالم؛ حشدالشعبی عراق پنجشنبه شب در اطلاعیه ای تاکید کرد که همراه و حامی مطالبات معترضان مسالمت جو است اما در اوضاع سیاسی کشور دخالت نمی کند چرا که یک نیروی حافظ امنیت و یکپارچگی عراق است و وظیفه اش دفاع از کشور در برابر تروریسم است.

اطلاعیه حاکی است: برخی شبکه های اجتماعی در تلاش برای پخش شایعاتی مختلفی علیه حشدالشعبی هستند که جدیدترین آن انتشار شایعه خودروهای (نظامی) از مقر ابومهدی المهندس (نائب رییس الحشد) در منطقه جادریه بغداد (برای مقابله با تظاهرکنندگان) است.

حشد الشعبی افزود: المهندس مقر یا منزلی در جادریه ندارد و محل کارش همان مقر حشد الشعبی در منطقه سبز است.

با وجود مردمی بودن بدنه اصلی معترضان در بغداد و دیگر شهرهای این کشور طی دو مرحله اعتراضات خیابانی در یک ماه گذشته، گروههای - به گفته مسوولان عراقی - سازمان یافته و خشن و بعضا وابسته به برخی سفارتخانه های خارجی در میان تظاهرکنندگان نفوذ کرده و ضمن سر دادن شعارهایی علیه مرجعیت، اربعین، حشد الشعبی و جمهوری اسلامی ایران به مقرهای حزبی و ساختمان های دولتی حمله و آن را به آتش می کشند.

این گروهها از روزهای نخست، حشد الشعبی را به سرکوب معترضان از طریق بکارگیری تک تیراندازان جهت شلیک به تظاهرکنندگان متهم کرده بودند اما با دستگیری برخی از نفوذی های مسلح در جریان این اعتراضات مشخص شد، کار گروههای سازمان یافته و شاخه نظامی برخی احزاب سیاسی بوده است و ارتباطی به نیروهای امنیتی، دولتی و نیز الحشد الشعبی نداشته است.
انتهای پیام
captcha